Handelskammaren satsar i Skaraborg

Handelskammaren satsar i Skaraborg

Alexander Franzén är nyanställd som affärsutvecklare på Handelskammaren i Skaraborg. Alexander Franzén startade sin anställning på kontoret i Skövde i början av maj och kommer närmast ifrån tryckeribranschen.

Alexander Franzén har mångårig erfarenhet från den grafiska branschen, både som tryckare, grafiker, lärare, marknadsförare och säljare. Alexander Franzén kommer främst att arbeta med rekrytering till våra tjänster inom kompetensutveckling för chefer och ledare.

- Handelskammaren känns som en spännande och inspirerande arbetsgivare där det finns möjlighet att kunna vara med att påverka en hel regions utveckling. Jag ser särskilt fram emot att komma ut och träffa medlemsföretagen för att lära mig mer om deras verksamheter och utmaningar. Mitt fokus kommer vara att utveckla våra tjänster tillsammans med våra medlemsföretag för att göra Skaraborg starkare, säger Alexander Franzén.

Västsvenska Handelskammaren har 70 anställda. Huvudkontor vid Korsvägen i Göteborg och lokala kontor i Borås, Skövde, Trollhättan, Uddevalla och Stockholm.