Hon tar plats i Västsvenska Handelskammarens styrelse

Hon tar plats i Västsvenska Handelskammarens styrelse

Caroline Krensler, COO på Vinngroup valdes idag in i Västsvenska Handelskammarens styrelse. Vinngroup är en snabbväxande och framgångsrik konsultverksamhet som idag består av ett 10-tal bolag inom olika nischade områden. Vinngroup grundades 2008 och Krensler är idag en av tre delägare. År 2013 utsågs hon till Årets entreprenör av Veckans Affärer.

- Jag tycker att Västsvenska Handelskammaren är en viktig spelare, både för att skapa tillväxt i regionen och som nätverk. Med min roll i styrelsen hoppas jag kunna bidra till att utveckla Västsverige, från ett företagsperspektiv och för att närma oss Handelskammarens vision om ett ”Västsverige i världsklass”, säger Caroline Krensler, ny styrelseledamot i Västsvenska Handelskammaren.

Vid dagens årsmöte avgick Nezar Hadad, VD för Future Line AB. Finn Johnsson omvaldes som styrelsens ordförande. Västsvenska Handelskammarens styrelse består nu av 17 ledamöter, varav 6 är kvinnor och 11 är män.

- Det är jätteroligt att Caroline väljer att engagera sig i Handelskammarens styrelse. Hennes erfarenheter av att starta upp nya verksamheter och entreprenörskap kommer att stärka hela Handelskammarens verksamhet, säger Johan Trouvé, vd för Västsvenska Handelskammaren.