Lars Segelod är ny regionchef i Fyrbodal

Kontaktpersoner:
Lars Segelod, regionchef, 0522-14920
Robert Odenjung informationschef, 0709-639633

Lars Segelod har arbetat närmare sex år på Västsvenska Industri- och Handelskammaren. Affärsutveckling och nätverkande har legat honom varmt om hjärtat. Nu blir han ny regionchef för Handelskammaren i Fyrbodal.

Den omedelbara uppgiften blir att fortsätta bidra till att utveckla regionens företag, och Segelods erfarenheter gör att han ser fram emot arbetet.

- All den kunskap och framåtanda jag har mött hos våra västsvenska medlemsföretag, såväl under medgång som motgång, har gjort mig övertygad om att vi som region kommer att stå starka i framtiden. När jag nu tillträder tjänsten som regionchef i Fyrbodal är det ett nöje att fortsätta hjälpa Fyrbodals företag att utvecklas, säger Lars Segelod.

- Min ambition är att varje företag i Fyrbodal skall känna att Handelskammaren är en viktig del i utvecklandet av nya och hållbara affärer i ett väl fungerande näringslivsklimat, avslutar Lars Segelod.

Västsvenska Industri- och Handelskammaren är en privat näringslivsorganisation med 2600 medlemsföretag från Västra Götaland samt kommunerna Kungsbacka och Varberg. Handelskammaren är den samlande plattformen för det västsvenska näringslivet i kontakter med politiker och myndigheter, men är också en mötesplats för alla som vill göra affärer. Handelskammaren erbjuder nätverkstjänster, juridiska tjänster samt internationellt inriktade konsulttjänster och utbildningar.

Vi gör Västsverige starkare!