Pernilla Warberg ska leda Handelskammarens 350-årsfirande

Kontaktpersoner:
Johan Trouvé, vd, 0705-53 45 14
Pernilla Warberg, blivande projektledare, 0703-980609

Vid starten var Göteborg bara fyrtio år. Nästa år firar organisationen 350 år. Nu har Pernilla Warberg rekryterats till Handelskammaren för att hålla i jubileumsfirandet.

Pernilla Warberg säger att det inte var svårt att tacka ja till jobbet på Västsvenska Industri- och Handelskammaren.

- Det är ett hedersuppdrag, ett once-in-a-life-time-erbjudande. Jag brinner för möten och kan inte tänka mig något mer spännande än att vara med om Handelskammarens 350-årsjubileum inifrån. Jag frågade mig hur jag skulle känna om jag tackade ja och hur det skulle kännas att säga nej. Jag gick med magkänslan, och tackade ja.

Hon börjar på allvar den 15 november och är projektanställd hela 2011 ut. Handelskammarens vd är nöjd med rekryteringen.

- Det här handlar inte bara om firandet den 13-14 oktober 2011, utan jubileumsåret omfattar en mängd olika aktiviteter för de västsvenska företagen i hela Västsverige. Arbetet har redan börjat med olika projektgrupper som arbetar med en näringslivets vision för Västsverige, säger Johan Trouvé.

- Pernillas har rätt kompetens, en härlig energi och är dessutom en välkänd profil i det västsvenska näringslivet.

Pernilla kommer närmast från Kultur och Näringsliv där hon var vd, och har tidigare arbetat för Göteborg&Co.

Västsvenska Industri- och Handelskammaren har 2600 medlemsföretag och är verksamt i Västra Götaland samt Kungsbacka och Varberg. Handelskammaren har 69 anställda och jobbar för att göra Västsverige starkare dels genom opinionsbildning i näringslivsrelevanta frågor, dels genom ett tjänsteutbud som bl a omfattar nätverk, utbildning och internationella konsulttjänster. Handelskammarens anor går tillbaka till 1661 då Göteborgs köp- och handelsgille grundades.

Bild på Pernilla Warberg finns för nedladdning på www.handelskammaren.net/bildbank.

Västsvenska Industri- och Handelskammaren är en privat näringslivsorganisation med 2600 medlemsföretag från Västra Götaland samt kommunerna Kungsbacka och Varberg. Handelskammaren är den samlande plattformen för det västsvenska näringslivet i kontakter med politiker och myndigheter, men är också en mötesplats för alla som vill göra affärer. Handelskammaren erbjuder nätverkstjänster, juridiska tjänster samt internationellt inriktade konsulttjänster och utbildningar.

Vi gör Västsverige starkare!