Riksbankschef Ingves besöker handelskammarens nätverk

Kontaktpersoner:
Per Jernow, ansvarig nätverk, 031-835914
Robert Odenjung, informationschef, 0709-639633

Stefan Ingves har arbetat i ledande positioner sedan tidigt 80-tal. Han var generaldirektör för Bankstödsnämnden och därmed en av dem som bringade ordning i finanskrisen på 90-talet. Om någon kan leda Sveriges ekonomi igenom finanskrisen är det Stefan Ingves.

På måndag besöker Ingves handelskammarens affärsnätverk för att berätta om sina erfarenheter som ledare och om hur han ser på den ekonomiska situationen framöver.

Representanter för media är välkomna. Anmäl deltagande till Robert Odenjung. Frågor om handelskammarens affärsnätverk ställs till Per Jernow.

Tid: Måndag den 1 mars, klockan 16.00-18.00
Plats: Restaurang Estrad, Svenska Mässan, Göteborg

Västsvenska Industri- och Handelskammaren är en privat näringslivsorganisation som verkar för Affärer och tillväxt. Med 2600 medlemsföretag är handelskammaren såväl en plattform för alla som vill göra affärer som en tung röst i den näringspolitiska diskussionen. Handelskammaren erbjuder nätverkstjänster, internationellt inriktade konsulttjänster och utbildningar, samt juridiska tjänster.