Entré Bygg - Alla siffror i samma system från Hantverksdata

Ett komplett affärssystem som effektiviserar er tid!

Entré Bygg är ett moduluppbyggt affärssystem, utvecklat för byggbranschen.
Affärssystemet hanterar order, fakturering och projektstyrning. Du kan börja i en liten skala med ett grundpaket, när tiden är mogen kan man bygga ut systemet med t ex Tid/Lön, Redovisning, Maskinuthyrning och Dokumenthantering.

Fors Måleri & Entreprenad AB, Peter Fors:

För att vi ska kunna vara konkurrenskraftiga behöver vi ett system som på ett enkelt sätt visar aktuella siffror i våra projekt. I Entré är det enkelt att få en känsla för hur projekten utvecklas och även de tillhörande dokumenten som lagras i det molnbaserade dokumentsystemet.

På många projekt har även våra kunder en egen inloggning till systemet så dom kan följa allt från dagböcker till ekonomin i realtid, det känns så rätt att kunna erbjuda våra stora beställare detta.

Då vi har flera bolag i samma system gör det att vi enkelt kan jämföra siffror och får en ökad förståelse från vår personal som på plats kan få kunden att signa en ÄTA. Det är så enkelt att det nästan är pinsamt!

Entré är moduluppbyggt - I vårt fall har det medfört att vi har kunnat växa med systemet samtidigt som vi tillsammans har gjort systemet mer komplett för byggbranschen. Indirekt använder alla medarbetare i företaget samma program. Det medför minskat dubbelarbete och snabbare presentation av våra siffror. Även våra kunder som kräver öppen redovisning är delaktiga då de kan följa sina pågående projekt genom en intelligent kundvy.

Att ha en programleverantör är enklare än att ha flera olika. Hantverksdata är engagerade och lyhörda och kommer med förslag om framtida förbättringar vilket gör oss starkare som företag.”

I samarbete med Sveriges Byggindustrier så strävar vi tillsammans för en växande byggmarknad och att underlätta samt effektivisera vardagen för våra kunder.

Hantverksdata har grunden i ett av Sveriges äldsta dataföretag.

Vi har utvecklat affärssystem sedan 70-talet. Redan från början riktade vi in oss på att utveckla systemen för de olika entreprenad- och servicebranscherna.

Idag är vi drygt 80 anställda med bolag i fyra av våra nordiska länder - Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Vi är marknadsledande inom el-, VVS- måleri- och glasbranschen med våra moduluppbyggda system.

Dessutom expanderar vi kraftigt inom övriga service- och entreprenadbranscher som bygg, larm, golv, plåt & vent, kyla och hiss.

Sammanlagt har vi ca 3 500 företag som kunder med runt 15 000 användare inom de olika branscherna. Bara i vårt mobila system Entré Portal har vi drygt 10 000 användare.

Vårt mål är att underlätta hantverkarens arbete och vardag med våra tjänster och programvaror.

Caroline Gentzel

Presskontakt Marknadschef 0708-680177