Happypancake.com lanserar helt gratis nätdejting

Idag lanseras en ny dejtingsajt. Som är helt gratis. Varför ska det kosta pengar att dejta på nätet? Den frågan ställde sig grundarna bakom Happypancake.com. Och svaret var enkelt; det ska inte kosta pengar att träffa någon att dela sitt liv med. Nätdejtingen har haft en kraftig tillväxt de senaste åren och blir allt populärare. Det finns i dag få singlar som inte har provat eller är aktiva på någon av de seriösa dejtingsajterna. Men nätdejtingen är annorlunda än många andra tjänster som finns på Internet. Hos de flesta stora aktörerna måste medlemmarna betala för att kommunicera med andra. Betalar medlemmen inget, kan den bara titta på profiler, men inte ta kontakt eller svara på flirtar och mejl. Grundarna bakom Happypancake.com tycker att det är helt fel. - "Vi tycker att hela idén med Internet är att man skall kunna kommunicera med varandra utan att det kostar! Och Internet är oslagbart när det gäller att hitta en tänkbar partner som man vill lära känna ordentligt innan man påbörjar en relation", säger Sten Göransson, VD. - "En analys av de stora sajternas medlemmar visar att många har 'ej betalande medlem' eller 'jag finns på hetamailen' i sin profiltext. Detta innebär att många medlemmar inte kan eller vill utnyttja de funktioner som betalsajterna erbjuder", fortsätter Sten Göransson. Happypancake.com har tagit fasta på detta och på Happypancake.com får alla medlemmar tillgång till all funktionalitet så fort de har registrerat sig. Happypancake.com har samma typ av funktioner som de stora betalsajterna, fast gratis. Helt gratis. Ingenting på Happypancake.com kostar pengar att göra. Så det handlar inte bara om 'gratis registrering', utan 'gratis allt'. En medlem kan både söka, hitta och kontakta den han eller hon är intresserad av utan att det kostar pengar. Precis som många andra typer av tjänster uppbyggda kring medlemmarnas behov av att kommunicera med varandra, kommer Happypancake.com få sina intäkter via reklam. - "Att nätdejting kostar pengar håller på att bli en etablerad sanning. Existerande betaltjänster skär ner på funktionaliteten för gratismedlemmar, och till och med tjänster som har varit gratis börjar prata om att satsa på prenumeranter. Det vill Happypancake.com ändra på." avslutar Sten Göransson. Målsättningen är ambitiös, Happypancake.com vill snabbt etablera sig och på allvar rita om kartan över den svenska nätdejtingmarknaden! Happypancake.com har grundats av Sten Göransson, tidigare på bl a Razorfish, och Martin Wikborg, med en bakgrund som senior IT-konsult inom bank- och försäkringsbranschen. Postadress: Happypancake.com Box 38137 104 62 Stockholm Org nr: 556690-4503 För vidare information: Happy Pancake Sten Göransson, VD - sten@happypancake.com, 08-437 532 08

• Sociala frågor

Sebastian Malmberg