Happyr stärker sitt kunderbjudande med kompetens från CareerBuilder

Happyr har växt och utvecklats snabbt under de senaste arton månaderna. Antalet anställda har växt från fyra till tolv samtidigt som både funktionalitet i tjänsten, nya matchningsmöjligheter och användarvänlighet utvecklats.

Nu stärker Happyr sitt kunderbjudande ytterligare genom rekryteringen av Finn Warnik som ny Customer Success Manager. Finn kommer senast från jobbsajten CareerBuilder.se där han arbetat med kundsupport för många av Sveriges största arbetsgivare och rekryterings- och bemanningsföretag.

Innan sin tid på CareerBuilder har Finn även en bakgrund som rekryterare på Randstad i Nederländerna. Finn tar med sig värdefull branschkunskap och erfarenhet som kommer att hjälpa Happyrs kunder att lyckas ännu bättre med sina rekryteringar framöver.

”Det känns verkligen spännande att få vara med på Happyrs resa, inte minst för att fördomsfri rekrytering är en så viktig fråga idag. Jag ser fram emot att utveckla Happyrs kundrelationer vidare och hjälpa våra kunder att göra ännu mer träffsäkra matchningar,” säger Finn Warnik.

Finn är ett starkt tillskott till det befintliga teamet och kommer att ansvara för bland annat onboarding och utbildning av användare samt datadriven, proaktiv kundutveckling.

Sedan tidigare har Happyr även värvat Peter Helin till rollen som Head of Marketing från CareerBuilder där han under många år arbetat med marknadsföring, customer success och försäljning i Sverige och internationellt.

”CareerBuilder är en utomordentlig skola för kompetens inom kandidatattraktion, employer branding och rectech och inte minst – en kanal med ett starkt erbjudande globalt. Efter över ett decennium på företaget i flera olika roller var dock tiden mogen för mig att gå vidare och bygga upp något nytt. Då kändes Happyr som ett naturligt val och en riktigt spännande utmaning,” säger Peter Helin.