Årets julklapp från HARMAN ger bra ljud i jul

Här följer årets julklappstips från Harman International – antingen till dig själv eller till någon du tycker om. Gemensamt för alla produkter är högklassigt ljud, en häftig design och ultraportabelt.

JBL Micro ll är en ultraportabla högtalare med uppladdningsbart batteri. Den är så liten att den får plats i din ficka. Den kan anslutas till alla mobilenheter eller MP3-spelare.
JBL Micro II har ett rekommenderat pris på 400 kr och finns i färgerna orange, svart och vit.

JBL SoundFly Air är en Airplay plugin-högtalare. Den kan anslutas direkt till ditt vägguttag och den enda du behöver är en Apple AirPlay ljudenhet, till exempel en iPhone, iPad eller iPod touch och en Wi-Fi-anslutning. Rekommenderat pris är 2000 kr.

JBL Flip är en bärbar trådlös högtalare med Bluetooth-stöd, perfekt för smartphones och surfplattor. JBL Flip finns i både svart och vitt. Rekommenderat pris är 1200 kr.

JBL Micro Wireless är en ultraportabla högtalare med uppladdningsbart batteri, en inbyggd bas-port och Bluetoot-stöd. JBL Micro Wireless får plats i din ficka men levererar stort ljud. Rekommenderat pris är 600 kr.

JBL Onbeat Venue är en högtalardocka med Bluetooth-stöd. Lyssna på musik och se på filmer på din iPad, iPhone, iPod touch eller andra iOS-enheter, med ett äkta högupplöst ljud. Högtalardockan finns i både svart och vitt. JBL Onbeat Venue har ett rekommenderat pris på 1800 kr.

AKG K619 är ett par slutna, bekväma och färgglada hörlurar som finns i svart, grön, rosa, röd, blå och orange. Perfekt att ha på stan eller när man reser. AKG K619 har ett rekommenderat pris på 1190 kr.

JBL J55 och J55i är hörlurar med Pure Bass-teknik som ger en djup och detaljerad bas. Plattkabeln är löstagbar och enkel att bytas ut. J55i har en särskild Apple tre-knappskontroll som gör det enklare att styra med iPhone, iPad och iPod. Rekommenderat pris för on-ear J55 är 690 kr och för J55i med Applekontroll är 890 kr. http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/harman/pressrelease/view/jbl-presenterar-ett-brett-utbud-av-nya-produkter-803637

JBL J33 och J33i öronsnäckor levererar det typiska perfekta JBL-ljudet. Hörlurarna levererar professionell ljudteknik och kablarna är platta vilket minskar risken för trassel. J33i har Apples tre-knappskontroll vilket gör det enkelt att styra med iPhone, iPad och iPod. Rekommenderat pris för J33 är 490 kr och för J33i 690 kr. http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/harman/pressrelease/view/jbl-presenterar-ett-brett-utbud-av-nya-produkter-803637

JBL J22 och J22i öronsnäckor har den kända Pure Bass-tekniken som levererar en fantastik bas. Hörlurarna är väldigt bekväma och har en platt kabel som minskar trassel. J22i har Apples tre-knappskontroll med mikrofon och svarsknapp för iPhone, iPad och iPod. Rekommenderat pris för J22 är 390 kr och J22i är 490 kr.

• Hemelektronik

• årets julklapp
  • högtalare
  • ljud

HARMAN (www.harman.com) utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare – med hjälp av 15 starka varumärken, inklusive AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon och Mark Levinson. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenorna de uppträder på. Över 30 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 13 900 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $4,3 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Apple, iPad, iPhone and iPod are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. The Bluetooth word mark is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc., and any use of such mark by HARMAN International Industries, Incorporated, is under license. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.