AKG lanserar in-ear-hörlurar i världsklass

Nya AKG N40 levererar en enastående ljudupplevelse som du kan göra till din egen

Stockholm, 18 augusti 2016 HARMAN International Industries, Incorporated (NYSE:HAR), som designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över, lanserar idag AKG N40 som är det senaste tillskottet till AKG N-serien. AKG N40 levererar en enastående ljudupplevelse och återskapar den detaljerade ljudbild som musiker och producenter arbetat fram i studion med kristallklara toppar och djupa bastoner.

Hörlurarna är Hi-Res Audio®-certifierade av Japan Audio Society och med tre utbytbara ljudfilter kan användaren finjustera ljudupplevelsen efter sin personliga smak genom att öka och minska basen, mellanregistret och diskanten.

AKG N40 levererar en upplevelse som sträcker sig bortom ljudet. De är tillverkade i förstklassiga material, så som rostfritt stål för hög hållbarhet samt mjuka örontoppar i gummi för komfort. Bakom-öronen-konstruktionen ger en bekväm passform och erbjuder en ljudupplevelse i världsklass.

- AKG N40 förverkligar AKGs legendariska ljud och förfinade design samtidigt som den patenterade tekniken garanterar en personlig lyssnarupplevelse, säger Michael Mauser, President, Lifestyle Audio Division på HARMAN. Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder en studioliknande ljudupplevelse direkt från sina egna bärbara hörlurar.

Hörlurarna från AKGs N-serie innehåller flera produkter som alla är designade i exklusivt material för lång hållbarhet och maximal komfort. Med sin innovativa teknik levererar de en förstklassig ljudupplevelse och användbarhet.

AKG N40:

• Högupplöst ljud
  • Kombination av dynamiska och balanserade armaturelement - ett system av hybridelement
  • Tre utbytbara ljudfilter
  • Exklusivt material, inklusive rostfritt stål
  • Ett komplett resepaket med en väska, två trasselfria och löstagbara kablar (en rak kabel och en universalkabel med fjärrkontroll/mikrofon), fyra uppsättningar örontoppar, flygadapter och rengöringsverktyg

Pris och tillgänglighet:

AKG N40 finns tillgängliga i silver från slutet av augusti 2016 till rekommenderat utgångspris på 4000 SEK.

Vänligen besök www.AKG.com för mer information.

• ljud
  • in-ear

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 29 000 anställda i USA, Europa och Asien och hade en rapporterad försäljning om $6,9 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2016. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE:HAR.