Demi Lovato är ny ambassadör för JBL

Platinasäljande artisten blir ett tillskott till JBLs växande skara av ambassadörer inom sport, underhållning och musik

Stockholm – HARMAN International Industries, som designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över, offentliggjorde idag att platinasäljande sångerskan, låtskrivaren och skådespelerskan Demi Lovato har utsetts till global ambassadör för varumärket JBL.

- Demi Lovatos kompromisslösa förmåga att inspirera människor världen över med sitt starka musikaliska uttryck och stora passion för socialt ansvar speglar varumärket JBLs rykte om extraordinärt ljud, vilket gör detta till en perfekt match, säger Ralph Santana, Chief Marketing Officer på HARMAN. Vi är glada att kunna lägga Demis kreativitet och talang till vår växande lista av entusiastiska ambassadörer, och vi ser fram emot att arbeta med henne under framtida projekt som kommer överraska och skapa glädje bland hennes fans runt om i världen.

- Jag är glad att vara en del av JBLs ambassadörer som är en fantastisk grupp med sportstjärnor och artister, inklusive mina vänner i DNCE, säger Lovato. Jag ser fram emot att arbeta med JBL som en ambassadör för att utveckla musik på nya och innovativa sätt.

Lovato blir en del av en imponerande lista av globala personligheter som alla är ambassadörer för varumärket JBL. Bland namnen finns det amerikanska popbandet DNCE, 2015-2016 NBA Kia Most Valuable Player Stephen Curry, NBA All-Star och musikern Damian Lillard, den världsberömde musikern och producenten Quincy Jones, den indiske kompositören och sångaren A.R. Rahman, och fotbollsstjärnan Jerome Boateng. JBLs ambassadörsteam befäster varumärkets fortsatta fokus på att skapa unika och integrerade partnerskap som når på djupet inom olika kulturer genom musik, sport och underhållning.

• demi lovato

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 29 000 anställda i USA, Europa och Asien och hade en rapporterad försäljning om $6,9 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2016. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE:HAR.