Harman Kardons nya nätverksanslutna hemmabioreceiver står för underhållningen hemma

Harman Kardon lanserar AVR 171, en av tre i en ny serie nätverksanslutna hemmabioreceivers som sömlöst kombinerar mångsidighet, kvalitet och effiktivitet för att skapa en imponerande multimedieupplevelse. Du får klart ljud och skarp bild oavsett vilket sätt du väljer att spela upp din musik eller film på. Harman Kardon AVR 151, AVR 161 och AVR 171 återger Harman Kardons utmärkta ljud och stödjer dessutom streaming och kan kopplas ihop med dina mobila enheter.

Genom att kombinera användarvänlighet med en kraftfull prestanda blir AVR vardagsrummets medelpunkt och förser det moderna hemmet med en riktig underhållningsupplevelse.

Jurjen Amsterdam, Sr. Product Marketing Manager Home Systems, säger: “Vi lever i en värld där ljud och bild allt oftare kommer från flera olika digitala källor, som smart-tv:n, smartphones och surfplattor. Som ett resultat av detta ligger ofta fokus på hur smidigt det är att spela upp musik och film och själva ljudkvaliteten har blivit förbisedd.”

Överlägsen uppkoppling
Med AVR-serien kan du koppla upp dig på flera sätt och har stöd för Airplay som är komatibel med iPad, iPhone och iPod. Funtionsmässigt är AVR-serien utrustad med sex HDMI-ingångar; alla 4K-kompatibla, 3D-klara för att passa Bluray-spelare, TV-spelskonsoler, datorer, Apple TV, digitalboxar och mycket mer. Med en MHL-ingång kan du spela upp HD-material från kameran, mobilen eller surfplattan direkt på TV-skärmen. Dessutom finns stöd för Bluetooth och DLNA 1.5 för streaming.

Ytterligare produktinformation
Alla tre systemen i serien fungerar med Harman Kardons fjärrkontroll-app som kan laddas ner gratis för iPhone och Android smartphones och surfplattor.

AVR 171

• 7 x 100 watt
  • 6 HDMI-ingångar
  • 2 HDMI-utgångar
  • Bluetooth
  • AirPlay
  • 2 subwooferutgångar

AVR 161

• 5 x 85 watt
  • 5 HDMI-ingångar
  • Bluetooth

AVR 151

• 4 HDMI-ingångar

Tillgänglighet
AVR-serien finns redan tillgänglig i butik och AVR 171 kostar ca 5500 kr, AVR 161 ca 4000 kr och AVR 151 ca 3000 kr. För mer information gå in på www.harmankardon.se

För mer information kontakta:
Bite
Harman@bitepr.se

• högtalare
  • harman kardon
  • hemmabioreceiver
  • avr 171
  • harman kardon avr
  • film

HARMAN utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare – med hjälp av 15 starka varumärken, inklusive AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon och Mark Levinson. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenorna de uppträder på. Över 30 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 13 900 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $4,3 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Apple, iPad, iPhone and iPod are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. The Bluetooth word mark is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc., and any use of such mark by HARMAN International Industries, Incorporated, is under license. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.