HARMAN lanserar nya vattentåliga JBL Charge 2+ och nya trådlösa JBL Clip+

Nya vattentåliga JBL Charge 2+ och JBL Clip+ för äventyrliga musikälskare

HARMAN presenterar JBL Charge 2+ och JBL Clip+ på Mobile World Congress 2015 – Bluetooth-högtalarna som kan tas med på alla utomhusaktiviteter oavsett om det är till sjön, stranden eller till äventyrsbadet. Dessa högtalare är både bärbara och hållbara så att det går att lyssna på dem med händerna fria. De är dessutom vattensäkra så att det inte behöver oroas över regn eller spill, det går till och med att tvätta högtalarna under rinnande kranvatten.

JBL Clip +
Innan en högtalare kan beskrivas som riktigt mångsidig, måste den kunna hantera det oväntade. JBL Clip+ har skapats just för detta syfte – den är både hållbar, vattensäker och bärbar. Den inbyggda haken gör det möjligt att ta med musiken på alla äventyr. Oavsett om den slängs ner i ryggsäcken i slutet på dagen eller tas med på kajakpaddling, kan JBL Clip+ ta hand om sig själv. Det tåliga skalet skyddar högtalaren och ser till att den alltid har samma ljudkvalitet som dag ett. Under sommarmånaderna kan musiken komplettera vilken aktivitet som helst med denna praktiska högtalare.

JBL Charge 2+
Med JBL Charge 2+ kan festen tas med överallt – oavsett om det är till ett poolparty eller bara för dansa i regnet. Det är en bärbar, kompakt högtalare med ljud som verkligen fyller rummet och med en batteritid som matchar alla livsstilar – oavsett hur aktiv. JBL Charge 2+ kan laddas och spela trådlös musik i både regn och solsken. Batteriet håller för att lyssna på musik i upp till 12 timmar, och då kan den dessutom ladda mobil eller surfplatta genom USB-uttaget samtidigt, så att musiken aldrig behöver sluta spela. Högtalaren räknar även med att vissa äventyr kommer att göras tillsammans med vänner, så därför har högtalaren ett socialt läge som tillåter upp till tre enheter uppkopplade samtidigt.

Både JBL Clip+ och JBL Charge 2+ handlar inte bara om att lyssna på musik, högtalarna håller också kontakten med andra när de är ute på vift. Bluetooth-funktionen kan nämligen användas för att även utnyttja högtalaren som en bärbar högtalartelefon. Brusreducerande teknik tillsammans med en inbyggd mikrofon försäkrar att ljudet i samtalen alltid är kristallklart – även om högtalaren befinner sig nära ett högljutt vattenfall.

– Användare kan inte bara lyssna på musik i farten, de kan också njuta av kvalitetsljud utan att behöva flytta högtalarna närmare händelsernas centrum. Lanseringen av dessa två produkter breddar helt enkelt lyssnarens frihet, menar Michael Mauser, VD på HARMAN Lifestyle.

Båda modellerna finns i flera olika färger.

Huvudfunktioner med JBL Clip+

• Streamar trådlöst ljud från en smartphone eller surfplatta genom Bluetooth
  • Inbyggt uppladdningsbart Lithium Ion-batteri som ger upp till fem timmars speltid
  • Mikrofon som ger kristallklara samtal tack vare brusreducerande teknik
  • Inbyggd karbinhake som gör Clip+ enkel att ta med överallt
  • Högtalaren är vattentålig och tål både regn och spill. Den går även att tvätta under rinnande kranvatten
  • Integrerad 3,5 mm-sladd tillåter att det inte gör något om det inte finns tillgång till Bluetooth, då är det bara att koppla ihop högtalaren med en enhet genom sladden istället. Det går även att använda sladden för att sammankoppla flera JBL Clip+ för en ännu bättre ljudupplevelse

Huvudfunktioner med JBL Charge 2+

• Streamar trådlöst HD-ljud från en smartphone eller surfplatta genom Bluetooth
  • Uppladdningsbart 6000mAH-batteri som ger upp till 12 timmars speltid och kan ladda andra enheter samtidigt.
  • Mikrofon som ger kristallklara samtal tack vare brusreducerande teknik
  • Socialt läge som tar högtalaren till en ny nivå. Det går att sammanlänka upp till tre enheter till samma Charge 2+ för att kunna spela olika personers favoritlåtar om vartannat
  • JBL:s slavbasar ger en djup bas som känns och kan ses i action. De två baselementen visar just hur kraftfull högtalaren är.

Pris och tillgänglighet
JBL Charge 2+ kostar 1 499 SEK, JBL Clip+ 499 SEK och båda kommer att finnas tillgängliga till sommaren.

• Detaljhandel

• mwc2015
  • mobile world congress
  • mwc
  • ljud

HARMAN utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare. Harman är världsledande med premiummärken som JBL®, AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, Lexicon®, och Mark Levinson® och med en ledande expertis inom ljudteknik. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenor de uppträder på. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 15 200 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $5,1 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2014. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.