JBL Everest ELITE 700 OTA & prisbelönta SDK funktioner levererarar betydelsefulla uppgraderingar för hela produktens livslängd

JBL Everest ELITE 700 lanserar ny OTA uppdatering som förbättrar aktiv brusreducering.

CES – Las Vegas – January 4, 2017 HARMAN International Industries, presenterade idag som de första på marknaden, en ny OTA (over-the-air) uppdatering till JBL Everest ELITE 700. Ägare till JBL Everest ELITE 700 hörlurar kan nu göra betydande förbättringar av den brusreducerande funktionen. De tillgängliga uppdateringarna kommer meddelas via My JBL Headphones-appen och när den är ansluten kan uppgradering lätt väljas.

JBL Everest ELITE 700 är bolagets första SoC (System on a Chip) hörlurar som banar väg för ’Harmans Smart Headphones’-plattformar. All programvara oavsett OS, chipset eller resurser kan säkert uppdateras och kontrolleras med hjälp av den nya OTA-teknik.

Nya möjligheter med SDK-funktioner

JBL Everest ELITE 700 blir nu också utrustad med den prisbelönta SDK (Software Development Kit) som gör det möjligt för headsetet att anslutatill hackathon. JBL Everest ELITE SDK finns för närvarande på Harmans Developer Community hemsida. Således är HARMAN det första varumärket som binder samman flera tjänster och öppna API:er med hörlurar, vilket kommer resultera i programuppdateringar som ger nya möjligheter med nio-axlad rörelsesensor och kontrollknapp. Detta kommer att sätta en ny standard för att anpassa användarupplevelsen. SDK vill göra det möjligt för användare att njuta av fantastiskt ljud, samtidigt som den interagerar med andra smarta enheter i världen omkring dem. Utvecklare uppmuntras att skapa nya användningsfall som kan användas på JBL Everest ELITE 700 och JBL Everest ELITE 300.

Tillgänglighet

OTA uppdateringen för JBL Everest ELITE 700 kommer att finnas tillgänglig från och med januari 2017. För mer information, besök www.JBL.com/CES

För mer information gällande HARMAN’s Developer Community och för att ladda ner JBL Everest ELITE SDK, besök www.developer.harman.com

Läs mer om den nya innovationen i hela det engelska pressmeddelandet här: http://news.harman.com/releases/jbl-everestTM-elite-700-ota-award-winning-sdk-features-deliver-meaningful-upgrades-throughout-the-lifecycle-of-the-product

• hörlurar
  • ljud

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 29 000 anställda i USA, Europa och Asien och hade en rapporterad försäljning om $6,9 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2016. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE:HAR.