JBL Grip – När du vill utmana dig själv

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2016 13:40 CET

Stockholm – 8 februari, 2016 – Fler och fler svenskar kastar sig över actionsporter som snowboard, skateboard, BMX och skidåkning med kick flips, grinds och ibland även smärtsamma kraschar. Om man samtidigt vill ha bra ljud i öronen, utan att hela tiden behöva plocka upp sina hörlurar från marken, är det nödvändigt med robusta och slitstarka hörlurar som sitter kvar i öronen – även om man hänger i luften.

Därför har Harman tagit fram sporthörlurarna JBL Grip, som är designade just för att kunna klara alla typer av hopp och fall. Hörlurarna är utvecklade i samarbete med den professionella snowboardåkaren Ben Ferguson, som har testat dem grundligt och gett dem sitt godkännande.

Harman lanserar nu de nya Grip-hörlurarna som sponsor till ett av de största skid- och snowboardeventen i Europa – Frostgun Invitational i Val d'lsere i de franska Alperna 16-18 februari. Här kan man utöver JBL Grip även uppleva de danska artisterna Suspekt, TooManyLeftHands och DJ EDDEH och naturligtvis några av de bästa snowboardåkare och freestyleåkare i världen.

JBL Grip-serien består av hörlurarna JBL Grip 100 och JBL Grip 200 med funktioner som:

• Prisbelönt Twist-Lock-design: De ergonomiska öronpropparna sitter säkert och bekvämt i öronen med en passform som är testad av atleter inom actionsport – så att de inte ska falla ut
  • Slitstark design: Konstruerad med hållbart material
  • FlexSoft öronproppar: Mjukt material för extra komfort
  • Cord Pinch-teknik: Välj att använda bara en hörlur genom att fästa sladdarna i varandra
  • Inbyggd kontroll på JBL Grip 200: Underlättar hantering av samtal och navigation mellan låtarna och minimerar störning under träning

JBL Grip kommer i tre färgkombinationer: marin/orange, grafitgrå och olivgrönt med 2 x 15mm element, 20Hz-20kHz frekvenssvar och en 114 cm lång sladd som kan sättas ihop med Cord Pinch-teknik.

JBL Grip har ett rekommenderat cirkapris på 200 SEK (Grip 100) och 300 SEK (Grip 200).

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 27 000 anställda i USA, Europa och Asien och hade en rapporterad försäljning om $6,2 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2015. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE:HAR.

Kommentarer (0)