JBL J-serien, nu för alla

Den nya J-serien A är designad för att ge ett ljud av högsta kvalitet och passar alla mobiltelefoner.

Läs mer här: se.jbl.com

JBL® lanserar JBL J-serie A som är en serie premium in-ear, on-ear och over-ear hörlurar med en mikrofon/fjärrkontroll som är kompatibel med alla mobilltelefoner och surfplattor. Den inbyggda mikrofonen/fjärrkontrollen har en styrfunktion för både samtal och musik vilket gör hörlurarna perfekta för dem som vill kunna ta emot och avsluta samtal eller pausa musiken med bara ett klick.

Den nya serien hörlurar består av fyra modeller:

JBL J55a, on-ear och JBL J88a, over-ear
·  J55a är utrustad med premium 40mm element
·  J88a är utrustad med kraftfullt 50mm element
·  Båda hörlurarna är utrustade med JBL Pure Bass för att återge en ren, korrekt, djup bas.
·  Hörlurarna har, likt premium DJ-hörlurar, uppfällbara öronkåpor som gör att man lätt kan föra en konversation med någon utan att man behöver pausa musiken, genom att man enkelt vinklar ena öronkåpan uppåt
·  J55a och J88a har båda en platt kabel som gör att man slipper trassel. Kabeln är dessutom utbytbar.
·  Hörlurarna finns tillgängliga i svart och även i vitt inom kort
·  J55a on-ear kostar 800 kr och J88a over-ear kostar 1300 kr

JBL J22a och JBL J33a in-ear
·  Högpresterande element genererar enastående frekvensåtergivning och en ren bas som är djup, kraftig och exakt.
·  Varje hörlur levereras med tre olika storlekar på silikonkuddarna. Med J33a får man även med ett par Comply™ skumkuddar som gör att de både sitter ordentligt och är bekväma
·  Både J22a och J33a har platta kablar för att undvika att kablarna trasslar sig
·  Hörlurarna finns tillgängliga i svart och även i vitt inom kort
·  J22a kostar 450 kr och J33a in-ear kostar 650 kr

Den nya JBL J-serien A finns tillgängliga hos utvalda återförsäljare och på se.jbl.com

För mer information och testprodukter kontakta:
Bite
Harman@bitepr.se

• ljud
  • hörlurar

HARMAN utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare – med hjälp av 15 starka varumärken, inklusive AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon och Mark Levinson. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenorna de uppträder på. Över 30 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 13 900 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $4,3 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Apple, iPad, iPhone and iPod are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. The Bluetooth word mark is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc., and any use of such mark by HARMAN International Industries, Incorporated, is under license. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.