JBL Reflect Response - hörlurar som styr ljudet med touchkontroller

JBL lanserar sporthörlurarna JBL Reflect Response med touchkontroller

HARMAN presenterar nya JBL Reflect Response på Mobile World Congress 2015 och tar användarvänlighet till en ny nivå med touchkontroller.

– Den här produkten visar hur vi på HARMAN ständigt vill förenkla och förbättra användarupplevelsen för våra kunder, säger Michael Mauser, VD på HARMAN Lifestyle.

Det kan ibland vara krångligt att byta musikspår, justera ljudet i hörlurarna eller svara på samtal, eftersom det innebär mycket fingrande på väldigt små kontroller. Speciellt under träning, då den ofta måste avbrytas för att exempelvis byta spår eller kunna ta emot ett telefonsamtal. JBL Reflect Response är utformade för att förenkla träningen och kan med endast en knackning på öronsnäckan spela och pausa musikspår eller svara på samtal.

JBL Reflect Response är ett par trådlösa, svettåliga och ergonomiskt sportanpassade hörlurar, med öronsnäckor och sladd som löper bak i nacken. JBL:s signaturljud och valet mellan två färger i blått och svart ger dessutom hörlurarna både kraftfullt ljud och snygg design. Hörlurarna sitter kvar i öronen under hård fysisk träning och sladden har reflex för sportentusiaster som tränar utomhus under natten. Hörlurarna klarar upp till tio timmars musikspeltid på en laddning.

Pris och tillgänglighet
JBL Reflect Response blir tillgängliga i Sverige under hösten 2015 och kommer att kosta ca 1 600 SEK.

• Detaljhandel

• träning
  • sensorteknik
  • mobile world congress
  • mwc2015
  • mwc
  • ljud
  • hörlurar

HARMAN utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare. Harman är världsledande med premiummärken som JBL®, AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, Lexicon®, och Mark Levinson® och med en ledande expertis inom ljudteknik. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenor de uppträder på. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 15 200 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $5,1 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2014. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.