Läcker design och fantastiskt ljud i jul med hörlurar från HARMAN

HARMANS nya hörlurar från AKG, JBL och Harman Kardon kombinerar snygg design med fantastiskt ljud – perfekt som julklapp till dig själv, eller till någon du tycker om. Alla hörlurarna har en så kallad tre-knappskontroll med mikrofon på sladden som kan styra iPhone/iPad/iPod. Kontrollen fungerar även med andra smartphones. Vare sig du föredrar julmusik, hårdrock eller schlager i lurarna, så har HARMAN något för dig.

AKG K619 är ett par slutna, bekväma och färgglada hörlurar som finns i svart, grön, rosa, röd, blå och orange. AKG K619 har ett rekommenderat pris på 1190 kr.

AKG K551 är en sluten hörlur med ett lyxigt utseende och ett ljud i referensklass. De slutna hörlurarna ger inget ljudläckage som kan störa dina medpassagerare på bussen. Hörlurarna kommer i två färger: svart/silver med silverfärgad kabel samt vit/silver med blå kabel. Det rekommenderade priset ligger på 2690 kr.

JBL J55 är en av JBLs nya hörlurar i J-serien. JBL J55 är en sluten hörlur med öronkåpor som kan roteras 90 grader, vilket kommer uppskattas av bland annat många DJ:s. Hörlurarna har ett rekommenderat pris på 690 kr.

Harman Kardon AE är en av fem modeller från Harman Kardons första serie hörlurar någonsin, med en intressant design och rektangulär form på lurarna som liknar baksidan av en iPhone. Harman Kardon AE har ett rekommenderat pris på 1499 kr.

För övriga frågor eller testexemplar vänligen kontakta Harmans PR-team:

Bite Communications
Email: harman@bitepr.se

• Hemelektronik

• ljud
  • hörlurar
  • harman kardon
  • julklappar 2012
  • årets julklapp 2012
  • årets julklapp
  • ljudbok
  • julklappstips
  • julklappstips pojkvän
  • julklappstips 2012

HARMAN (www.harman.com) utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare – med hjälp av 15 starka varumärken, inklusive AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon och Mark Levinson. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenorna de uppträder på. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 13 000 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $4,3 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Apple, iPad, iPhone and iPod are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. The Bluetooth word mark is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc., and any use of such mark by HARMAN International Industries, Incorporated, is under license. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.