Nicky Romero ny ambassadör för JBL

Stockholm 18 april, 2018 – JBL presenterar ännu en framstående profil till sitt växande team av globala talanger inom sport och musik. Denna gång är det DJ:n Nicky Romero med globala listettor som ’Toulouse’ och ’I could be the one’ (feat. Avicii) i bagaget som blir del av JBLs ambassadörsteam.

• -Det känns jättekul att vara JBL-ambassadör! säger Nicky om samarbetet. Min musik handlar om att vara i nuet. Varumärket kretsar kring att skapa episka upplevelser och leva varje dag till sitt fullaste. Musik är en jätteviktig del i det. Jag ser fram emot att skapa musikhistoria med JBL.

Nicky Romero ansluts till en imponerande rad av JBL ambassadörer, däribland artisterna Sunnery James & Ryan Marciano, Tinie Tempah, den legendariske producenten Quincy Jones, NBA All-Star Stephen Curry och fotbollsstjärnan Jerome Boateng.

OM NICKY ROMERO
DJ, skrivproducent, musiker, skivbolagschef, Nicky Romero har många strängar på sin lyra. Han har jobbat med några av de största namnen inom musik, däribland David Guetta, Calvin Harris, Rihanna och Britney Spears och har spelat på de stora scenerna världen över. Romero har också samlat en följarskara för global elektronisk musik, vilket placerar honom som en av de stora namnen inom elektronisk dansmusik. Bland hans hits ser vi ‘Toulouse’ och ‘I could be the one’ – Hans första engelska listetta med svenska DJ:n och producenten Avicii. Med över en miljard visningar på Youtube, säger 29-åringen att han bara börjat. Stordåd är att vänta såväl i ljudupplevelse som fler hits.

VI ÄR JBL
Vi är pionjärer inom uppslukande ljud. I sjuttio år har vi varit det självklara valet för artister, ljudskapare och musikälskare världen över. Från operahus till inbyggda bilstereos och portabla Bluetooth-högtalare – Var helst människor vill höra och känna musiken så är vi där och vrider upp det ett steg till.

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 50 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 30 000 anställda i USA, Europa och Asien. I mars 2017 blev HARMAN ett helägt dotterbolag till Samsung Electronics Co., Ltd.