Pauline Riccius blir Försäljningsdirektör på HarperCollins Nordic

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2017 10:00 CEST

HarperCollins Nordic kan idag meddela att Pauline Riccius i oktober tillträder tjänsten som Försäljningsdirektör och i den positionen kommer att vara en viktig del i det fortsatta byggandet av HarperCollins Nordic.

Pauline Riccius har en gedigen bakgrund från bokbranschen och har de senaste 18 åren haft chefspositioner på bland annat Bonnierförlagen, Norstedts och Verbum, där hon nu senast kommer från en tjänst som vice VD och marknads- och försäljningsdirektör. Pauline har skaffat sig en bred kompetens genom att arbeta inom flera olika områden, både med försäljning och marknadsföring, men även publicistiskt och som digital chef.

Pauline Riccius:

Harper Collins Nordic befinner sig i en otroligt spännande expansiv fas och jag ser mycket fram emot att, tillsammans med försäljningsteamet, vara med och utveckla försäljningen och etablera långvariga affärsrelationer. Jag kommer också få chansen att använda min erfarenhet från bokbranschen i övergripande och strategiska frågor som gäller hela företaget, vilket känns extra roligt och utmanande.”

Sedan tidigare är det klart att Carina Nunstedt tillträder sin tjänst som förlagschef i september 2017.

Kommentarer (0)