Hässleholm Miljö bjuder in till leksaksbyte

Byt till dig nya leksaker

Att byta leksaker istället för att köpa nya är bra för både plånboken och miljön. Varje barn i Sverige idag har i genomsnitt över 500 leksaker. Och många gånger hinner leksakerna inte ens lekas med innan de har blivit tråkiga. Med en bytardag kan leksaker som ett barn tröttnat på bli nytt och roligt för ett annat barn.

- Vi tycker att det är viktigt att man redan i tidig ålder ser fördelarna med återbruk. Vi ser fram emot en fullspäckad dag med många besökare och många leksaksbyten, säger Emma Krantz, kommunikatör på Hässleholm Miljö.

Mer information om dagen:

När: lördagen den 9 november
Tid: 10-13
Var: stadsbiblioteket i Hässleholm (barnavdelningen)

Så går det till:

• Ta med er leksaker ni inte längre leker med (hela och rena)
  • Ni får en stämpel för varje inlämnad leksak (max 20 st)
  • Hitta nya leksaker att ta med er hem

Varmt välkomna!

Hässleholm Miljö ska erbjuda kommuninvånare och kunder moderna och kostnadseffektiva lösningar inom vatten- och avlopp, energi, renhållning och avfall samt arbeta proaktivt med kommunikation och information, allt för ett hållbart samhälle.