Nyhet i butik nu: Fiberrika Rågchips

Finska brödproducenten Linkosuos senaste nyhet har nu lanserats på den svenska marknaden: tre varianter av rågchips i smakerna Original, Vitlök och Sweet Chili. Rågchipsen är rika på fiber och kan ätas som de är eller som tilltugg med olika fyllningar eller pålägg.

Det är Haugen-Gruppen AB som introducerar varumärket i Sverige.

Nu finns ett nytt snacks på den svenska marknaden; ett krispigt chips av råg som kan njutas med gott samvete och serveras på en mängd olika sätt. De skålformade rågchipsen är perfekta att fylla med läckra röror eller goda pålägg och kan bland annat avnjutas som förrätt eller drinktilltugg – eller bara precis som de är.

RÅGCHIPS ORIGINAL har en god syrlig smak av råg. Ett nyttigare alternativ till drinktilltugg, tapas eller bara som snacks.

RÅGCHIPS VITLÖK haren frisk smak av vitlök med lite sting. Testa förslagsvis att fylla dem med en röra på mosad avokado med lite olivolja och citron.

RÅGCHIPS SWEET CHILI är smaksatt med färsk chili – en perfekt smakkombination med råg. Rågchipsen är goda precis som de är eller exempelvis fyllda med mild färskost.

Linkosuos rågchips finns att köpa på ICA, Coop, Willy:s och City Gross.

Rekommenderat pris i butik är 25 kronor styck.

För receptförslag eller högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Isadora Cugler, Spotlight PR: isadora@spotlightpr.se, 070 508 09 88

För ytterligare information kring Linkosuo och/eller Haugen-Gruppen, vänligen kontakta:

Frida Modig, Brand Manager Linkosuo, Haugen-Gruppen

Frida.Modig@haugen-gruppen.se 0722 35 95 60

Linkosuo är ett familjeägt företag som startade 1936 och som består av ett bageri/tillverkningsanläggning och tio caféer. Linkosuo producerar både mjukt och hårt bröd och har en marknadsandel på 22% inom knäckebröd i Finland. I Sverige marknadsförs Linkosuo av Haugen-Gruppen AB som är en ledande importör av internationella varumärken i Norden och har sitt svenska huvudkontor i Norrköping.

• Livsmedel

• linkosuo

Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag som marknadsför och säljer internationellt välkända och starka varumärken. Vi berikar matkulturen i Sverige, Norge och Danmark med internationella smaker och trender. Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Vi strävar efter marknadsledarskap i samtliga kategorier vi är verksamma inom.