Nationaldagsfirande på Havets Hus

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 12:03 CEST

Denna äventyrskarta visar några av alla de bekväma utomhusäventyr som finns i Lysekil.

På måndag den 6:e juni firar vi nationaldagen med tal och genom att hissa flaggan till tonerna av nationalsången.

Tid: 11.30

Plats: På utsidan av Havets Hus.

Nationaldagstalare är Cia Säll, näringslivsenheten på Lysekils kommun. Cia är ansvarig för Lysekils kommuns turismfrågor och projektledare för det nya EU-projektet Urban platsinnovation

Havets Hus har av Lysekils kommun fått uppdraget att bedriva turistinformation. Som ett projektarbete har två praktikanter, Viktoria Drotz och Svante Karlsson, på turistbyrån arbetat fram en modern och hållbar variant av stadspromenaderna som tidigare fanns i Lysekil stad. Framtagandet har skett i samarbete med projektet Urban Platsinnovation och Lysekils kommun. Dessa stadspromenader kommer att invigas direkt efter nationaldagsfirande på Havets Hus. Cia kommer att länka ihop turistbyråns uppdrag med ”Ett enat Bohuslän”, stadspromenaderna med projektet ”Urban Platsinnovation” och ge sin bild av Lysekil som en destination för bekväma utomhusäventyr.

Nationaldagsfirande fortsätter sedan uppe på torget i Lysekil.

Efter flagghissning tillverkas krabbspön fram till klockan 13.

Viktoria Drotz och Svante Karlsson har vidareutvecklat stadspromenaderna med hjälp av Mia Kilbo och Anethe Larsson på Lysekils turistbyå samt Cia Säll, Klara Persson och Rodrigo Baraona Vargas på Lysekils kommun.

Kommentarer (0)