Headlight utvecklar App för ÖrebroCupen

Den 27-30 juni går den 35:e upplagan av fotbollsturneringen ÖrebroCupen av stapeln i Örebro. Nytt för i år är att cupen kan följas via en App (tillgänglig för iPhone- och Android-telefoner) som utvecklats av Headlight. I Appen kan man se spelschema för alla lag och även följa alla resultat under cupen. En annan smart sak är kartfunktionen genom vilken man kan hitta till alla spelplaner, logi och mat samt även sevärdheter och andra intressanta besöksmål i Örebro.

Mobillösningar är ett av våra fokusområden och att få chansen att använda vår expertis inom detta område för att vidareutveckla ett av Örebros mest anrika arrangemang för ungdomsidrott känns fantastiskt kul, säger Daniel Janson, ansvarig för mobila systemlösningar på Headlight.

Initiativtagare till Appen är ÖrebroAlliansen, arrangören av ÖrebroCupen, i samarbete med Örebro kommun via marknadsföringsbolaget Örebrokompaniet. Cupen lockar varje år mer än 18 000 externa besökare till Örebro där omkring 450 lag gör upp om segern i ett dussin åldersklasser i åldrarna 10-16 år.

Fakta om Headlight

Headlight är ett privatägt it-bolag som startades 2001. I dag finns kontor i Örebro, Västerås, Borlänge och Stockholm. Headlight är certifierad silverpartner till Microsoft och verksamheten baseras på helhetskoncept för IT-utveckling och omfattar processkartläggning, projektledning, IT-arkitektur, systemutveckling och systemförvaltning.

Uppdragsgivare är framgångsrika tjänste- och industriföretag och myndigheter. Bland Headlights uppdragsgivare finns bland andra Trafikverket, Transportstyrelsen, Outokumpu Stainless, ABB, Ericsson, Mälarenergi och Consulting AB.

Mer information finns på www.headlight.se