Health Solutions startar bolag i Storbritannien

Det svenska ehälsoföretaget Health Solutions har fått sitt stora genombrott på den engelska marknaden med beslutstödet HepCare som används inom hepatitvården. Affärsverksamheten har nu växt till en sådan nivå att man öppnar ett bolag, Health Solutions Europe Ltd, i Storbritannnien.

– Vår plattform RealQ används i dag för många diagnoser men just hepatit är en viktig diagnos för oss på många sätt, säger Martin Svensson, VD på Health Solutions. Vi har jobbat inom infektionsområdet sedan dag 1 i bolaget och vi har sett vilken nytta våra applikationer gjort i den delen av vården genom åren, det är därför extra roligt att det är den just en infektionsapplikation som möjliggör vår expansion i Storbritannien.

Health Solutions räknar med att applikationen HepCare under de kommande två åren ska introduceras på ett trettiotal sjukhus i Storbritannien. Man ser också att den lyckosamma introduktionen betyder att det blir lättare att även introducera någon av de 25 liknande applikationer som företaget idag tillhandahåller för andra diagnoser.

• läkemedelsindustrin
  • realq
  • patientsäkerhet
  • patient management system
  • läkemedel
  • it i vården
  • health solutions

Om Health Solutions AB

Health Solutions startades 2000 och arbetar med eHälso lösningar för att ge ökad kvalitet i vårdens beslut..

Kontaktperson: Joakim Söderberg. Mail: joakim.soderberg@healthsolutions.se. Mobil: 070 45 33 161.

För mer information, se www.healthsolutions.se.

Maria-Teresa Essen-Möller

Joakim Söderberg