Med Heimgjort får idéerna liv

Hos Heimstadens är idéerna många. För att ta hand om alla förslag på ett effektivt sätt skapades Heimgjort i slutet av 2016. Sedan dess har många av idéerna realiserats och bidragit till att underlätta såväl arbetssituationen för Heimstadens medarbetare såväl som boendesituationen för kunderna. Till Heimgjort har alla medarbetare möjlighet att lämna förslag och idéer och sedan början av 2017 har ungefär ett förslag i månaden implementerats i koncernen. Heimgjort är ett sätt för alla medarbetare att vara delaktiga i att skapa värde för bolaget och vara en viktig del i vår framgång. Idéerna och förslagen handlar om både stort och smått, från att alla boende numera kan låna hem en verktygslåda från Heimstaden till ett förslag som kan rädda liv. Efter att en av Heimstadens medarbetare drabbats av hjärtstopp höjdes röster för att det borde finnas en hjärtstartare på kontoret. Det resulterade i ett förslag till Heimgjort och i dag har Heimstadens samtliga kontor en hjärtstartare, från Trelleborg i söder till Luleå i norr.