"Min resa på Heimstaden började med en innebandymatch"

Hej Dennis Hagenborn, fastighetsförvaltare hos Heimstadenden. Hur började din resa hos oss?

- Min resa på Heimstaden började med en innebandymatch där jag träffade fastighetsförvaltaren Martin Reslow. Vi hade uppmärksammat på sociala medier att vi hade gått samma utbildning. Jag frågade honom om Heimstaden tog emot praktikanter och någon vecka senare blev jag kallad till en intervju. När praktiken led mot sitt slut visste jag att detta var exakt vad jag ville fortsätta arbeta med i framtiden. Martin tyckte att samarbetet fungerade bra mellan oss och redan innan sista dagen på praktiken fick jag en projektanställning med placering i Landskrona som biträdande fastighetsförvaltare. Ett år gick och sedan fick jag en ny placering i Malmö som biträdande fastighetsförvaltare. Under denna tiden jobbade jag mycket med underhåll och investeringar. Under sommaren var jag föräldraledig och sedan, för ungefär ett år sedan,  fick jag chansen att bli fastighetsförvaltare i Ystad. Jag funderade fram och tillbaka under några dagar om jag var redo för en sådan utmaning, men egentligen hade jag redan bestämt mig: Jag ville ha tjänsten! Jag har aldrig ångrat mitt beslut!

Vad har varit bäst under de här tre åren?

- Det är framför allt två saker som sticker ut under mina dryga tre år på Heimstaden. Dels att jag har fått möjligheten att träffa så många nya människor i min vardag, både hyresgäster och kollegor. Jag har ett genuint intresse för problemlösning och vill förstå hur människor tänker i olika situationer. Dels har jag har fått vara med att skapa och ta fram nya rutiner för hur vi ska jobba. Jag har fått påverka mitt arbete i stor utsträckning, det ger en frihet som gör att det är roligt att åka till jobbet.

Vad är bäst i ditt jobb idag?

- Det är kollegorna på vårt förvaltningskontor i Ystad. Jag tycker att vi har fått till en härlig stämning med många skratt vid fikapauserna. Det bidrar till att vi kan göra ett bra jobb ute hos våra hyresgäster.

Hur skulle du beskriva Heimstadens kultur?

- Jag tycker att vi är positiva, nytänkande, ser möjligheter och är kreativa. Vi är villiga att förbättra oss hela tiden. Alla idéer är välkomna och om det möjligtvis blir fel så lär vi oss av detta.

Vad skulle du säga till andra som funderar på att söka sig till oss?

- Om man är öppen för förändringar och jobba i ett expansivt företag som värnar om sina medarbetare och hyresgäster så ska man söka sig till Heimstaden. Här kan man få vara med och påverka sitt dagliga arbete med nya rutiner och idéer.