Foto: Sotarn

​Måns Zelmerlöw gör världens snabbaste blixtturné – låter fansen bestämma var

Måns Zelmerlöw gör världens snabbaste blixtturné – låter fansen bestämma var

Måns Zelmerlöw ger sig snart ut på en unik resa runt om i Sverige. I vad som torde vara världens snabbaste och mest intima blixtturné någonsin. Måns ska göra 8 spelningar i minst 4 län på 24 timmar - och fansen får vara med och bestämma var han ska åka. Om han klarar utmaningen skänker Betsson 100 000 kronor till stiftelsen Zelmerlöw & Björkman Foundation.

Den 8 november kommer Måns Zelmerlöw i sin kanske tuffaste utmaning hittills att besöka åtta slumpmässigt utvalda platser för att genomföra en rekordsnabb blixtturné under max 24 timmar. Väl på plats uppträder Måns med tre låtar unplugged – utan varken sitt band, en stor scen eller rökmaskiner. I kamp mot klockan kommer vi bland annat få höra Måns sjunga senaste singeln Wrong Decision från senaste albumet Chameleon, som just nu ligger 6.a på radiolistan.

Slumpen, eller rättare sagt ett roulettehjul, avgör vilka län Måns ska besöka. Fyra län ska snurras fram, men platsen i varje län som Måns ska uppträda är helt upp till fansen. På stjärnans Instagramprofil kan vem som helst komma med förslag på vart han ska åka.

– Vill mina fans att jag ska besöka deras bröllop gör jag det. Kanske hinner jag inviga någon fotbollsmatch? Oavsett vad så blir det blir enormt kul att göra något så här nyskapande och intimt, säger Måns Zelmerlöw.

Det är Betsson som står bakom utmaningen och klarar Måns den skänker spelbolaget 100 000 kr till hans stiftelse Zelmerlöw & Björkman Foundation.

– Detta måste vara världens snabbaste turné. Jag älskar utmaningar och den här resan blir nog min tuffaste hittills. Jag ska såklart försöka att njuta och ha kul på resan men samtidigt står det mycket på spel. Att kunna bidra med 100 000 till min stiftelse betyder oerhört mycket, fortsätter Måns.

Måns, som förra året röstades fram till Sveriges bästa artist av TV4:s tittare, är just nu ute på några exklusiva klubbspelningar med sitt band och kan närmast ses på följande orter:
20/10 Västerås - Konserthuset, 21/10 Gdansk - Stary Manez och 22/10 Krakow - Kwadrat.

Om Zelmerlöw & Björkman Foundation

Zelmerlöw & Björkman Foundation bedriver insamling för att skapa en bättre framtid för utsatta barn och ungdomar. Stiftelsen grundades 2013 av Måns Zelmerlöw och drivs idag tillsammans med Jonas Björkman. Stiftelsen har tack vare bidragsgivare vuxit till att finansiera fyra skolor och en femte är på gång. https://www.zbfoundation.se/

För med information kontakta: Robin Olenius Presskontakt Betsson Tel: 0761-805543 eller Mail: Robin.Olenius@betssongroup.com

För mer information och kontakt med Zelmerlöw & Björkman Foundation kontakta:
Kasper Skarrie Generalsekreterare email: kasper@zbfoundation.se

Fanvideo från (Warsaw, Poland, 30.04.2017)