Sveriges första Halloween-promenad för hundar - till förmån för Hundar Utan Hem

Sveriges första Halloween-promenad för hundar - till förmån för Hundar Utan Hem

Lördagen den andra november äger den första upplagan av Petit Halloween rum i Stockholm. Petit Halloween är Sveriges första Halloween-promenad för hundar med syfte att varje år samla in pengar till ett välgörande ändamål.

Insamlingen för 2019 tillägnas den ideella organisationen Hundar Utan Hem som genom sitt engagemang räddar och omplacerar avlivningshotade och övergivna hundar från Irland och Sverige. Pengarna används till veterinärvård och arbetet att hitta nya hem till hundarna.

Halloween-promenaden är gratis för alla och äger rum kl 11.00 - 13.00 i Vasaparken i Stockholm. Insamlingen pågår hela dagen via Swish men de som är på plats uppmuntras även att skänka saker som hundarna behöver; halsband (ej stryp), selar, koppel, filtar, vetbeds och hundkläder för frusna hundar. Intill Vasaparken ligger det nyöppnade hundbageriet Dog Bakery som erbjuder alla besökare rabatterade hundbakelser under hela dagen.

Bakom Petit Halloween står Petit Banana PR- Sveriges första och enda PR-byrå och influencernätverk för husdjur.

– Vi är otroligt peppade och glada över att få göra det här tillsammans med Hundar Utan Hem. Vi hoppas att så många som möjligt vill komma och fira Halloween med oss. Såklart är det roligt om folk vill klä ut sig men det är inget krav, säger Emma från Petit Banana PR.

Info:

Dag: Lördag 2 november
Tid: 11:00 - 13:00
Plats: Vasaparken / Stockholm
Vi samlas nedanför hundrastgården i Vasaparken (den del av parken som ligger vid korsningen Odengatan/Torsgatan). Där kommer det även finnas möjlighet att lämna in gåvor till Hundar Utan Hem.

Följ Petit Banana

Louisa Ernestam
M: louisa@petitbanana.se
T: 0760260721

OM Petit Banana:

Vi är Petit Banana, det första influencer- och PR-företaget inom husdjur i Sverige. Tillsammans med landets coolaste influencers vill vi öppna upp för en helt ny målgrupp: medvetna djurvänner!

Namnet Petit Banana kommer från våra egna hundar, Kotten Banana och Petit Bill Murray. Syftet med Petit Banana PR är att skapa nya affärsmöjligheter för såväl influencers som varumärken inom husdjurssegmentet. I slutändan är även målet att bidra till ett ökat ansvar och medvetenhet för våra husdjur genom att månatligt skänka en del av företagets vinst till välgörenhetsorganisationer som verkar för djurens bästa.