Welcome Concerts & Flustret presenterar stolt: Mange Schmidt & Gäster till Flustret!

Welcome Concerts & Flustret presenterar stolt:

Mange Schmidt & Gäster till Flustret!

Fredag den 1:a september samlar Mange Schmidt sina närmaste vänner för vad som kommer vara sommarens fetaste fest och konsert.

Tillsammans med bland andra Petter, Thomas Rusiak, Dj Sleepy, Eye-N-I, Masayah (Mogge), Vanessa Falk, Janne Schaffer, Örjan Högberg (Fläskkvartetten) & Miss Inga intar Mange Flustrets Trädgård för att summera sin karriär hittills i en grym hitkavalkad.

Det blir en exklusiv ”one off” på Flustret, den enda konserten i sitt slag i Sverige. Konserten sammanfaller med 10-årsjubileet av Manges stora hit ”Giftig”. Lagom till konserten kommer även Mange Schmidts nya hit ”Heezahoe”, som släpps 11 augusti.

- Jag tyckte det var dags att summera min karriär so far, jag började spåna med Jonas Curling när vi spelade på Flustret i våras och sen växte idén mer och mer. Det ska bli grymt att stå på scenen igen i Uppsala, nu tillsammans med Petter, Rusiak, Sleepy & Co. Att Janne Schaffer och Örjan Högberg är med känns supercoolt säger Mange Schmidt.

Biljetterna till Mange Schmidt & Gäster släpps tisdagen den 25 juli kl. 09:00.

Varmt välkomna!

MANGE SCHMIDT & GÄSTER
Datum: Fredag 1 september
Plats: Flustrets Trädgård
Öppnar: 19:00
På scen: 21:00
Biljettsläpp: 25 juli kl 09:00 via Tickster.com

Mange Schmidt:

Mange Schmidt är artisten som tog hela Sverige med storm när landsplågan ”Glassigt” svepte över landet. Denna multiplatinasäljande singel följdes upp av minst lika populära ”Giftig” och efter det har klassiker som ”Jag Talar Ut”, ”Inget Att Förlora”, ”Ledig”, ”Allvarligt Talat” och ”Partypatrullen” feat Miss Inga spelats på radio och dansgolv under mer än ett decennium.

Mange är fortfarande en publikfavorit med stark scennärvaro och har ett bra tempo på scen med mycket allsång och positiv stämning. År ut och år in fortsätter Mange och hans gäster på scen även vara studenternas favorit och det finns nog ingen på landets universitet som aldrig hört en Mangelåt.

Utöver musiken har Mange skrivit en prisbelönt matbok om StreetFood och är tillsammans med bl a Timbuktu, en av grundarna bakom nya falafelserveringen MALMØ inne på K25 i Stockholm.

Petter:

Snart 20 år efter det att Petter blåste nytt liv i svenskspråkig hiphop med det 5x platinasäljande debutalbumet ”Mitt sjätte sinne” är han en institution inom svensk hiphop. Ständigt aktuell och alltid lika relevant har Petter hållit en konsekvent hög kvalitet. Förra året släpptes det akustiska albumet ”Skeppsholmen”, där några av Petters största låtar fick nya tappningar med gästinhopp från bland andra Håkan Hellström och Eva Dahlgren.

Thomas Rusiak:

”Hiphopper” – succécovern på Teddybears ”Punkrocker” – var en av de största hitsen 2000 och med det efterföljande debutalbumet ”Magic Villa” blev Rusiak en av landets mest hyllade artister. Då året summerades plockade Thomas Rusiak hem en Rockbjörn samt tre Grammis. Sedan dess har Rusiak varit involverad i en rad projekt samt skrivit och producerat åt andra artister. Rusiaks senaste album ”Ride” släpptes förra året.

Dj Sleepy:

En av landets tyngsta och främsta dj’s samt Petters vapendragare. 2000 släppte Dj Sleepy det suveräna albumet ”Sleepy Sound System Vol. 1”, där han gästades av i princip hela hiphopeliten. För skivan blev Sleepy Grammisnominerad som Årets hiphop/soul. Vid sidan av turnerandet jobbar Sleepy med Petters skivbolag BABA Recordings och då Lorentz & Sakarias släppte sitt andra album var han med på ett hörn, genom att sätta guldkant på ”En kärlekshistoria”.

Eye-N-I:

Som Petters högeneriska sidekick marscherade Eye-N-I rakt in i den svenska hiphopeliten via oförglömliga bidrag på bland andra ”Saker & Ting” samt ”Så klart”. 2001 släppte Eye-N-I den hyllade soloskivan ”Radiorevolutionen”, där han gästades av Bounty Killer.

Masayah:

Skådis, programledare och en av landets allra grymmaste soulröster. Den självbetitlade debutskivan från 2002 satte en helt ny standard för svensk soul och då Mange Schmidt 2006 ägde singellistan med ”Glassigt” var det Masayah som körade.

Vanessa Falk:

Hördes på Mange Schmidts singel ”Allvarligt talat” 2010 och har sedan dess fortsatta som både artist och låtskrivare åt andra. Förra året släppte Vanessa det suveräna albumet ”First”. Vanessa Falk hörs även i podden Adam & Kompani.

Janne Schaffer:

Levande legendar och en av landets grymmaste gitarrister! Sedan den självbetitlade debuten från 1973 har Janne Schaffer släppt en omfångsrik katalog i eget namn. Vid sidan av det har han även kompat bland andra ABBA, Toto, Bob Marley och Ted Gärdestad. Men kanske tyngst av allt är att Janne har varit med och format generation efter generation som medlem i Electric Banana Band.

Örjan Högberg:

Som en av medlemmarna i dubbelt Grammisbelönade, ständigt hyllade och ofta gränsöverskridande Fläskkvartetten har Örjan Högberg varit med och utvecklat ljudet av Sverige under tre decennier. Dessutom har han medverkat på en rad andra artisters skivor. I vintras släppte Örjan soloalbumet ”Close To Love”.

Miss Inga:

Med succéföreställningen It´s Motherf***ing Tea Time har Miss Inga vänt upp och ner på normen för vad du kan förvänta dig då du går på en svensk show och som sidekick åt Mange Schmidt har Miss Inga förgyllt singlarna ”Partypatrullen” och ”Perfekt”.

Länkar:

Mange Schmidt Facebook