​Fler fria programpunkter under KulturWKND

​Fler fria programpunkter under KulturWKND

På torsdag startar KulturWKND och nu utökas det fullmatade programmet med ytterligare några fria programpunkter.

Senilteatern spelar teater i Konsul Perssons Villa

Varje dag under KulturWKND bjuder Senilteatern på en föreställning i matsalen på Konsul Perssons Villa, Södergatan 1. Det är fri entré till samtliga föreställningar.

• Torsdag 6 februari ”Syndernas Galleri”. Tid: 16.30 -17.30.
  • Fredag 7 februari ”Bussresan”. Tid: 15.00-15.50.
  • Lördag 8 februari ”Cabaret Livslinjen” Tid: 15.00-15.50.

60-talsbandet The Neats gungar loss i Villan på lördag kväll

Från klockan 22.00 på lördag 8 februari, stampar 60-talsbandet The Neats igång en härlig avslutning på aktiviteterna i Konsul Perssons Villa. Bandet grundades 1964 av gitarristen och sångaren Lasse Andersson, och han står fortfarande stadigt vid micken och leder sitt band när de serverar ett koppel av 1960-talets oförglömliga hits. Bakom sig har han Tom Boman, bas och sång, Peter De Mander på klaviatur och sång och bakom trummorna sitter Lasse Hjelte. Det är fri entré till spelningen med The Neats, men för att få plats vid borden bör man komma i tid.

Ät gott i Villan

Under KulturWKND i Konsul Perssons Villa är det Restaurang Barrica som serverar god mat och dryck varje dag från klockan 13.00.

Öppet hus hos Kulturvävarna

På söndag är det öppet hus hos Kulturvävarna på Östra Sandgatan mellan kl 13-16. Under eftermiddagen kan man träffa duktiga indiska vävare som förvaltar många generationers kunskaper om vävning.

– En av ambitionerna med KulturWKND är att hålla låga biljettpriser. Att vi nu dessutom kan erbjuda ännu fler programpunkter med fri entré, gör arrangemanget ännu mer tillgängligt för ännu fler besökare, säger Ulf Dahlström, producent för KulturWKND.

Läs hela programmet för KulturWKND här

För mer information:
Ulf Dahlström, producent för KulturWKND, ulf.dahlstrom@helsingborg.se, 0723-970762

Om evenemanget:
KulturWKND 2020 erbjuder under fyra dagar helsingborgarna en mängd unika kulturupplevelser. Arrangemanget genomförs på Konsul Perssons Villa, Röda Kvarn, Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs Stadsbibliotek och på en rad olika platser inom hela Familjen Helsingborg. Alla elva kommuner medverkar i årets KulturWKND.

Taggar

Helsingborg Arena & Scen AB är ett av Sveriges större kultur- och evenemangsbolag. I bolaget ingår Helsingborgs stadsteater, Helsingborgs Symfoniorkester & Konserthus, Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Evenemangsenheten samt Helsingborg Convention & Event Bureau. De olika verksamheterna inom områdena kultur, scenkonst, evenemang och idrott bedrivs lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Helsingborg Arena & Scen ägs av Helsingborgs stad och har 170 fast anställda.Helsingborg Arena & Scen, one of the Nordic regions larger culture- and event companies. It includes Helsingborg City Theatre, Helsingborg Symphony Orchestra and Concert Hall, Helsingborg Arena, Sofiero castle and castle gardens, Helsingborg Convention & Event Bureau and an event department. The various activities in the areas of culture, performing arts, events and sports are conducted regionally, nationally and internationally. Helsingborg Arena & Scen is owned by the city of Helsingborg and has about 170 employees.