Klart att vi uppmärksammar hemtjänstens dag!

Den 28 januari smäller det! Då uppmärksammar vård- och omsorgsförvaltningen Hemtjänstens dag tillsammans med alla medarbetare som jobbar med hemtjänst. Alla medarbetare kommer att samlas på Dunkers kulturhus för en gemensam inspirationsdag.

Hemtjänstens dag tog sin början i en privatpersons beundran över det fantastiska arbete hemtjänstpersonalen gör oavsett väder och årstid – varje dag. Vård- och omsorgsförvaltningen kan inte annat än att hålla med och vill därför göra något lite extra och bjuder därmed alla medarbetare på en inspirationsdag med föreläsningar, musikunderhållning och gemensam fika.

I Helsingborgs stad kallas dagen Hemvårdens dag eftersom begreppet hemtjänst inte används här. Dagen uppmärksammas också en dag efter den riktiga dagen eftersom det är en vardag. Syftet med dagen kvarstår dock – att uppmärksamma allt det goda arbetet alla medarbetare gör.

- Utan alla våra fantastiska medarbetare skulle vi inte ha någon hemvård. De är våra sanna vardagshjältar. Varje dag, året om arbetar de för att våra kunder och patienter ska få en god och säker vård. Vi vill nu uppmärksamma detta viktiga arbete genom att bjuda in till en gemensam inspirationsdag, säger Eric Semb verksamhetschef för hemvård.