Helsingborg planterar 8 000 träd för ett bättre klimat

Helsingborg planterar 8 000 träd för ett bättre klimat

FN uppmanar just nu städer att plantera träd för ett bättre klimat. Självklart är Helsingborg med och sprider detta budskap.

Helsingborgs skolbarn har de senaste åren planterat 30 000 träd i Helsingborg och staden kommer att plantera ytterligare 8 000 nya träd innan slutet av 2020.

- De nya träden kommer att ge oss bättre luft, svalare platser och ta oss ett steg närmare att bli en klimatpositiv stad. Jag vill också uppmana de av er som har möjlighet att plantera ett träd, privat eller inom ramen för ett företag eller en förening, att göra det, säger Peter Danielsson (M), kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg.

Se gärna filmen som lanserades på FN:s möte i New York i helgen här: https://treesincities.unece.org/

Registrera dina planterade träd och läs mer om FN:s trädsatsning på www.h22.se/projects/hbgtree/

#TreesInCitiesChallenge #hbgtrees #h22 #helsingborgsstad #UNECE

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.