​Helsingborgs stad ger nyårsgåva till anställda

​Helsingborgs stad ger nyårsgåva till anställda

Efter ett extraordinärt år med en coronapandemi som påverkat allas arbete har Helsingborg stad ett förslag om att ge anställda i staden en nyårsgåva som tack för allt arbete i denna särskilda tid. Nyårsgåvan är två presentkort som består av 500 kronor presentkort på Väla och 500 kronor presentkort från Helsingborgs City. Presentkorten gäller hela 2021 så att alla kan handla vid tillfällen då det finns mindre risk för folksamling och trängsel.

- 2020 har varit ett annorlunda och krävande år för många. Vi vill uppmärksamma stadens anställda som vi vet har gjort och gör sitt yttersta i att utföra sina arbetsuppgifter under Coronapandemin. Samtidigt vet vi vilken tuff situation det lokala näringslivet har och vill stötta verksamheter och den lokala handeln. Därför kommer kommunstyrelsen den 2 december att fatta beslut om en särskild nyårsgåva på totalt 1000 kronor till stadens anställda, säger Peter Danielsson (M), kommunstyrelsens ordförande i Helsingborgs stad.

- Nyårsgåvan är utöver den julgåva som staden ger sina anställda varje år. Vi hoppas att detta ses som en bekräftelse på hur viktigt deras arbete är, och särskilt i dessa coronatider. Presentkorten gäller för hela 2021, så ingen behöver trängas här och nu – utan det går att nyttja hela nästa år, säger Jan Björklund (S), oppositionsråd i Helsingborgs stad.

Fakta

Nyårsgåvan kommer att distribueras till arbetsplatserna i ett personligt kuvert. Presentkorten kan användas med 500 kronor som presentkort på Väla och 500 kronor med Citysamverkans presentkort. Kortet gäller på Väla för alla anslutna näringsidkare inne på shoppingcentret. I Helsingborgs City gäller presentkort för alla verksamheter som är anslutna till Citypresentkortet: https://www.helsingborgcity.se/citypresentkortet/.

För mer information

Peter Danielsson (M), kommunstyrelsens ordförande i Helsingborgs stad, tfn: 042-10 50 87

Jan Björklund (S), oppositionsråd i Helsingborgs stad, tfn: 070-418 80 00

Cecilia Eklund, presschef i Helsingborgs stad, tfn: 073-422 19 95

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.