​Idé A on tour: Pa Modou – Att våga vilja välja väl

”HD-huset”
Vasatorpsvägen 1, Helsingborg
Fri entré

Pa Modou Badjie är kanske mest känd som medlem i musikgruppen Panetoz, som under flera år fått hela Sverige att dansa. Men Pa Modou är även verksamhetsansvarig på Studieförbundet Vuxenskolan, där han, tillsammans med Panetoz och en grupp ungdomar, bildat föreningen "Vägen Ut", med än 300 aktiva ungdomsmedlemmar i Stockholm.

Pa Modou är energi och inspiration i en och samma kropp. Han brinner för dagens ungdomar och frågor kring mångfald, ungdomsproblematik och integration. Det här lyfter Pa Modou fram i sin föreläsning som han valt att kalla ”Våga Vilja Välja Väl.”

Pa hjälper även fattiga familjer och unga arbetssökande i Gambia.Idé A Drottninghögs arrangemang åker på turné i Helsingborg p g a omfattande vägarbeten på Drottninghög. Med andra ord, Idé A kommer till publiken i stället för tvärtom.

Arrangemangskontakt:
Poul Witting
aktivitetssamordnare Helsingborgs bibliotek
poul.witting@helsingborg.se

Presskontakt:
Tommy Esbjörnsson
tommy.esbjornsson@helsingborg.se

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.