Johan Lindberg tillträder den 1 mars som ny sekretariatschef för Familjen Helsingborg.

​Johan Lindberg ny sekretariatschef för Familjen Helsingborg

Den 1 mars tillträder Johan Lindberg som ny sekretariatschef för Familjen Helsingborg. Johan kommer senast från Trafikverket där han har varit utvecklingsansvarig för internutbildningar. Johan har även jobbat som strateg inom regional utveckling på Region Halland samt varit ansvarig för medborgardialoger på Region Skåne.

– Jag är väldigt glad över att få möjligheten att bidra till ett ännu bättre samarbete mellan kommunerna i Familjen Helsingborg. Jag tar med mig min erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor och samverkan mellan organisationer från lokal, regional och nationell nivå. Familjen Helsingborg är ett lysande exempel på hur kommuner kan arbeta tillsammans för att bli en attraktiv plats för medborgare och företag. Jag ser verkligen fram emot att bygga vidare på det arbetet, säger Johan Lindberg.

– Vi är glada att välkomna Johan till Familjen Helsingborg. Han får en viktig roll i att driva gemensamma frågor som gynnar regionen. Familjen Helsingborgs verksamhetsidé är att samarbeta för tillväxt, effektivitet och utveckling i kommunerna. Där är jag övertygad om att Johan kommer att vara en viktig pusselbit för det fortsatta arbetet, säger Palle Lundberg, stadsdirektör Helsingborgs stad.

Familjen Helsingborg

Familjen Helsingborg består av 11 kommuner i nordvästra Skåne. Vi skapar mervärden genom att arbeta tillsammans, vi vill att Familjen Helsingborg ska upplevas som en sammanhängande stad och vara en av norra Europas mest kreativa och inkluderande regioner. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.

För mer information: Johan Lindberg, 0708-15 60 14

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på Helsingborg2035.