Foto: Thron Ullberg

Litteraturkväll med Anders de la Motte

Crimeförfattaren Anders de la Motte kommer till Idé A Drottninghög i samband med en litteraturkväll, som även handlar om att starta en litteraturcirkel.

Anders de la Motte är nog just nu Sveriges mest framgångsrika crimeförfattare. Han är översatt till ett stort antal språk världen över. Det mesta han skriver blir film eller TV-serier, både i Frankrike och USA. Ibland är han med som manusförfattare eller medproducent.

Anders är före detta polis och före detta säkerhetschef på storföretaget Dell, med ansvar för Europa, Afrika och Mellanöstern. Med andra ord, en bra bakgrund för att skriva spännande berättelser som författare. Om det sena yrkesvalet också har något med att göra att hans mamma varit bibliotekarie i Bjuv låter vi vara osagt.

Anders berättar onsdag 23 september 19.00 på Idé A Drottninghög om sitt författarskap och om sin senaste bok, Våroffer.

Denna litteraturkväll handlar också om att starta en bokcirkel och hur man kan få hjälp med detta från biblioteket.

Antalet platser är begränsat. På grund av rådande situation måste biljetter bokas via e-post hos ilhana.dizdarevic@helsingborg.se

Arrangemanget kommer att livesändas via Helsingborgs biblioteks Facebook-sida.

Arrangemangskontakt:
Poul Witting
aktivitetssamordnare Helsingborgs bibliotek
poul.witting@helsingborg.se

Presskontakt:
Tommy Esbjörnsson
tommy.esbjornsson@helsingborg.se

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.