Crew of Me & You

​Peg Parnevik, Shirin och Crew of Me & You till Hx!

Peg Parneviks genombrott kom 2016 med hitsingeln ”Ain’t No Saint” som streamats över 27 miljoner gånger och som samma år gav henne titeln ”Årets Nykomling 2016” på P3 Guld-galan. Förra årets singel ”Loafers” sålde guld och i år bildade hon tillsammans med Pontus Pettersson duon GAMMAL vars första singel ”Blommor där du står” just nu ligger på topp 50-listan i Sverige. På Internationella kvinnodagen den 8 mars i år släppte Peg Parnevik sin nya singel ”Goodbye Boy” med uppmaningen till kvinnor att våga säga hejdå till det som inte gör en lycklig, självständig eller fri. Peg Parnevik framträder på Gröningen fredag den 2 augusti.

Shirins karriär fick ett rejält lyft 2018 då hon släppte singeln "Together We Are Weak" från sitt debutalbum "Almost Lover" och inte minst genom sin medverkan vid premiären av Allsång på Skansen förra året. Shirin gör både soloframträdanden och spelningar med sitt eget band. Hon är född i Tyskland och beskriver sig själv som en ”gammal själ” med en barndom präglad av många flyttar och föräldrarnas separation där musiken blev ett sätt för henne att hantera ilska och frustration: ” I stället för att skrika sjöng jag, och från det jag var 13 år visste jag att jag ville göra musik”. Shirin spelar på Gröningen lördag den 3 augusti.

Ur ett av Sveriges främsta rockband, The Sounds, kommer elektroduon Crew of Me & You. Det är snart 20 år sedan det kreativa samarbetet mellan Felix Rodriguez och Maja Ivarsson började vilket bland annat gav The Sounds hiten ”Living in America”. Med sitt nya band, Crew of Me & You har de skapat ett lekfullt och provokativt elektroniskt sound med influenser från bland annat 1990-talets technomusik. Deras första album Home Free släpptes i april och innehåller 6 låtar perfekta för dansgolvet. Crew of Me & You spelar på Hamntorget lördag den 3 augusti.

Hittills släppta artister till Hx 2019:

Shirin – Gröningen – lördag 3 aug

Crew of me and you – Hamntorget – lördag 3 aug

Peg Parnevik – Gröningen – fredag 2 aug

RIX FM-festival – Gröningen – fredag 2 aug

Smith & Thell – Gröningen – lördag 3 aug

Hasse Andersson – Gröningen – lördag 3 aug

Nause – Hamntorget – lördag 3 aug

Hoffmaestro – Gröningen – lördag 3 aug

Sallyswag – Hamntorget – fredag 2 aug

Sean Banan – Gröningen – lördag 3 aug

För mer information:

Ulf Dahlström, pressansvarig, Helsingborg Arena & Scen AB

E-post: ulf.dahlstrom@helsingborg.se

Telefon: +46723970762

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.