Pressinbjudan: Helsingborg presenterar samarbetspartners till stadsmässan H22

Pressinbjudan: Helsingborg presenterar samarbetspartners till stadsmässan H22

Nu presenterar Helsingborgs stad de ledande företag och organisationer som avser att samarbeta med staden inom ramen för stadsmässan H22 – A Smarter City. På plats finns ett urval av företagen på listan, både globala och lokala aktörer som är ledande inom sina respektive fält, samt representanter från Helsingborgs stad.

Helsingborgs stads arbete mot 2022 och stadsmässan H22 har startat. Åren fram till stadsmässan samt dess innehåll är en innovationsplattform för stads- och samhällsutveckling och kommer till stor del utgöras av samarbeten med företag, akademi och organisationer som delar Helsingborgs stads ambition om en smartare och mer hållbar stadsutveckling.

Under pressträffen berättar partnerna tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Peter Danielsson (M) och oppositionsrådet Jan Björklund (S) om samarbetet framåt.

Datum: Måndag 30 september

Tid: Klockan 11:30-12:30

Plats: Mindpark, Bredgatan 11, Helsingborg

Anmälan: Media hälsas välkomna och ombeds mejla deltagande till: H22@helsingborg.se senast den 26/9.

Fakta H22

H22 – A Smarter City är Helsingborgs stads stora satsning på innovation och hållbar stadsutveckling. Satsningen manifesteras med en internationell stadsmässa 2022 som ska visa upp och utforska framtidens lösningar för livet i staden.

Helsingborg har en stolt tradition av att arrangera stora mässor. 1955 kom en miljonpublik till hantverks- och designmässan H55. 1999 blev H99 föregångare till en rad andra bomässor i landet. Med H22 tar Helsingborg nästa steg på resan och fokuserar på en fråga som är av allt större vikt: En smartare och mer hållbar stad.

För mer information: Carl Rydh, Communication Manager H22, carl.rydh@helsingborg.se, 072-19 07 338

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.