Funkykidz med Danny Saucedo – Sveriges största dansskola för barn!

Funkykidz med Danny Saucedo – Sveriges största dansskola för barn!

22 november 18:00

Funkykidz är Sveriges största dansskola med danskurser för barn och arbetar efter ledorden glädje, upplevelse och gemenskap.

• Här får alla barn mellan 2-8 år släppa loss och ha kul till härlig musik som också finns på vår egenproducerade Funkykidz Hitz-skiva. Varje kurs avslutas med en stor show där barnen får visa vad de lärt sig.
  • För de äldre barnen, 9-14 år, har vi Bliss Dance Academy, en dansskola för de som vill lära sig riktigt snygga koreografier, till den senaste musiken av de grymmaste instruktörerna. Dessutom kan eleverna träna hemma mellan lektionerna då all koreografi från lektionen finns på nätet. Danskurserna finns i tre dansstilar; Bliss Disco, Bliss Street och Bliss Latino.

• För mer information eller för bokning: gå in på www.funkykidz.se eller www.blissdance.se.

Datum och tid för avslutningsshowen på Helsingborg Arena: Fredag 22 november kl. 18.00

Ålder på dansande elever: 2-14 år
    Gästartist: Danny Saucedo

Om danskursen innan avslutningsshowen

För helsingborgsbarn hålls danskursen på Viktoriahusets fritidsgård. I Ängelholm tränar vi på Godtemplargården (Storgatan 13 (ingång från Södra Kyrkogatan / parkeringsplats Vakteln) och i Höganäs håller vi till i Kullagymnasiets gymnastiksal (Långarödsvägen30).

Danskursen är 10 veckor lång. Varje lektion är 40-45 minuter lång. Innehållet och musiken i en Funkykidz-lektion är förkoreograferat, vilket innebär att steg, rörelser och musik är färdigt sedan innan. Därför håller danslektionerna en hög kvalité över hela landet och innehållet är samma oavsett var du dansar. På alla Funkykidz-center finns välutbildade och inspirerade instruktörer som förmedlar glädje och upplevelser. De har alla genomgått gedigen utbildning och måste ha tagit ett licensprov för att undervisa. De deltar också i kontinuerlig fortbildning.