Carolas vårturné är helt slutsåld - premiär i Helsingborg Arena på fredag!

Carolas vårturné är helt slutsåld - premiär i Helsingborg Arena på fredag!

I ett pressmeddelande från LiveNation bekräftas succén: Carolas vårturné är helt slutsåld - premiär på fredag! I höstas släpptes biljetterna till Carolas första turné på fem år - ”Det bästa av mig” - och det enorma trycket på biljetter visar att Carola är en efterlängtad artist på scenerna. Flera extrakonserter har lagts till och hela turnén är nu totalt slutsåld.

På fredag är det turnépremiär på Helsingborg Arena. - Jag upplever just nu en skön nytändning, både som artist och människa och känner mig otroligt taggad och förväntansfull inför att åter möta min publik. Det känns naturligt att bjuda på delar av det bästa av mig från mina 32 år på scen samtidigt som den här turnén också börjar skriva på nästa kapitel i mitt liv. Det känns dom att jag aldrig varit starkare.

Under hennes mer än 30-åriga karriär har Carola Häggkvist etablerat sig som en av Sveriges i allra högsta grad mest framgångsrika artister. Några av hennes största hits, ”Främling”, ”Mickey” och ”Fångad Av En Stormvind” (som gjorde henne till vinnare i Eurovision Song Contest 1991) är en del av den svenska musikhistorien och få artister kan stoltsera med fler guld- och platinasäljande album (13 stycken).

I höstas glänste Carola varje lördag i populära TV-programmet ”Så Mycket Bättre”. Carolas medverkan och låtversioner har hyllats enormt och media skrev att de rekordhöga tittarsiffrorna var ett resultat av ”Carola-effekten”.

Carolas turné har premiär i Helsingborg nu på fredag och avlutas den 22 mars i Örebro. Men det blir ingen lång paus för Carola utan redan 28 maj sätter sommarens omfattande turné igång.

Datum 30.1 Helsingborg, Helsingborg Arena UTSÅLT
31.1 Västerås, Västerås Konserthus (matiné) UTSÅLT