Bild från Tubecon Tour på Helsingborg Arena 2016.

Youtube-stjärnor till Helsingborg i helgen

För andra året i rad kommer Tubecon Tour till Helsingborg Arena. Den 7 oktober kan besökarna träffa några av landets största stjärnor på sociala medier, lyssna på spännande panelsamtal och delta i fartfyllda aktiviteter.

Turnén besöker åtta svenska städer under 2017 och nu på lördag är det dags för Helsingborg. Ett 50-tal Youtubers och sociala medier-profiler finns på plats i Helsingborg Arena lördagen 7 oktober för att träffa sina fans mellan klockan 12 och 18.

– De senaste två åren har vi på Tubecon skapat tiotusentals magiska möten mellan sociala media-kändisar och deras fans ute i landet. För snart ett år sedan var vi i Helsingborg och höll ett av våra starkaste event någonsin. Därför känns det extra kul att vi får komma tillbaka och sprida den digitala kärleken ännu en gång! säger Johannes Gustavsson, PR-ansvarig för Tubecon Sverige.

Under dagen kan besökarna ta del av olika programpunkter:

• Meet & Greets – hjärtat av Tubecon, ett oförglömligt ögonblick med kärlek, kramar och selfies.
  • Paneler – diskussioner mellan Youtubers och besökare om viktiga och intressanta ämnen.
  • Q&As – ställ alla frågor ni kommer på öga mot öga med glada och taggade Youtubers.
  • Parents Park – som barnlandet på IKEA men för föräldrar. Här finns föreläsningar om vad barnen egentligen gör på sociala medier, gott kaffe och wifi.

Tubecon Tour 2016 äger rum i Helsingborg Arena den 7 oktober klockan 12 -18.

För mer information och pressackreditering:
Gunnar Svensson, gunnar@tubecon.se