​Robin Hood spänner bågen på Helsingborg Arena

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2019 10:05 CEST

Martin Almgren, Axel Schylström och Joakim Nätterqvist medverkar i Robin Hood The Musical.

Den 29 februari 2020 kommer Robin Hood The Musical till Helsingborg Arena för att med humor, spänning, kärlek och härlig musik ge nytt liv åt den klassiska berättelsen.

Redan i slutet av 1300-talet omnämns för första gången den litterära gestalten Robin Hood, den fredlöse stråtrövaren som enligt legenden tog från de rika och gav till de fattiga. I den familjemusikal som kommer till Helsingborg den 29 februari, återfinns flera av de kända gestalterna ur berättelsen som till exempel Little John och Brother Tuck.

Bakom föreställningen står Dröse&Norberg, Sveriges största familjemusikalproducent.

- Publiken kommer att få både spänning, fightscener, humor, kärlek och en gnutta allvar. Plus en massa härlig nyskriven musik förstås, säger Robert Dröse som både skrivit manus och regisserat Robin Hood The Musical.

I ensemblen ingår bland annat Martin Almgren, Axel Schylström, Joakim Nätterqvist, Tilde Fröling, Elisa Bryant och Christian Arnold.

Robin Hood The Musical
Helsingborg Arena 29 februari klockan 13.00

För ytterligare information:
Marie-Louise Kanon, presskontakt Norberg & Dröse, 070 232 5998, mimis@drosenorberg.se
Bertil Alm, innehållsansvarig, Helsingborg Arena, 073-2311409, bertil.alm@helsingborg.se

Om Helsingborg Arena

En ny stjärna på Helsingborgshimlen är tänd sedan 2012. En stjärna som tillfört ljus, ljud och annorlunda händelser. Helsingborg Arena är en plats för mångas magiska upplevelser. Byggnadens totala golvyta är 21 000 kvadratmeter och takhöjden i den största hallen är 15 meter. Arenan innehåller tre idrottshallar. Arenahallen rymmer 5 500 åskådare vid konserter och 4 700 åskådare vid idrottsevenemang.

Helsingborgs Arena ingår i Helsingborg Arena & Scen AB som är ett av Nordens största kultur- och evenemangsbolag.

Läs mer på hbgarena.se

Kommentarer (0)