Andrew Manze förlänger med Helsingborgs Symfoniorkester

Andrew Manze och Helsingborgs Symfoniorkester har bestämt sig för att fortsätta sitt framgångsrika samarbete. Det innebär inte bara att Andrew Manze förlänger sitt kontrakt utan också utökar sitt ansvar genom att bli konstnärlig ledare för orkestern.

Andrew Manze berättar– Jag är nu inne på mitt femte år med Helsingborgs Symfoniorkester, säger Andrew Manze. Här finns en stabilitet som gör det möjligt för orkestern att nyfiket utveckla och testa nya saker. Vi vet var vi står och riktar all kraft framåt. Här finns full koncentration. Jag är mycket inspirerad av den entusiasm med vilken vi arbetar och utvecklas tillsammans.Det nya avtalet innebär en automatisk förlängning med ett år i taget från och med säsongen 2012-2013.