Välkommen till pressträff 2 maj - vi släpper säsongen 2017/2018

Den västerländska konstmusiken står inför stora utmaningar. Det talas om ett behov av visionärt ledarskap och radikalisering av konstformen. Ett envist rykte gör gällande att förändringens vindar börjat blåsa i Helsingborg.

Fredrik Österling, konserhuschef, bjuder in till pressträff om repertoaren för Helsingborgs Symfoniorkester spelåret 2017-2018. Klicka här för att se videon

• Tisdag den 2 maj kl 10.00, Helsingborgs Konserthus.Uppge följande lösen vid dörren: Eduard Hanslick
  • Meddela att ni kommer till ulf.dahlstrom@helsingborg.se

Helsingborgs Konserthus har en lovordad akustik och ett brett program med artistelit, konserthuskör och Helsingborgs egen symfoniorkester, HSO, med chefdirigent Stefan Solyom.

Helsingborgs Konserthus ingår i Helsingborg Arena & Scen som är ett av Nordens större kultur- och evenemangsbolag.