Hjärta och humor i nyskriven monolog

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2019 09:00 CET

Maria Kulle i föreställningen "First Lady".

Författaren och poeten Lotta Olsson återvänder till sin hemstad Helsingborg med en monolog, skriven för Maria Kulle.

Gunilla är drygt 50 år. Enda barnet till Ingvar och Ulla som skildes när hon var liten. Hon växte upp i Kvidinge men flyttade till Stockholm efter uppbrottet från ungdomskärleken Kenneth. Arbetade som servitris, tills hon någon gång i trettioårsåldern träffade den stolte entreprenören Göran.

Sedan ungefär ett år tillbaka är Göran död precis som hennes gamla föräldrar och älskade bichon frisén Flossy. Gunilla har fått lämna livet som hemmafru och ta över ansvaret för Görans verksamhet. Men är det verkligen det hon vill göra? Och vem är hon egentligen nu?

First lady är ett samarbete med Klara Soppteater, Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm, där den spelades hösten 2018.

NYHET! Afternoon tea ingår i biljettpriset.

Spelas på Foajéscenen 2- 24 februari.

Föreställningens längd: 50 minuter.

I rollerna: Maria Kulle
Av: Lotta Olsson