Soppteater 17 jan: SWING IT! om Alice Babs och Charlie Norman

Soppteater 17 jan: SWING IT! om Alice Babs och Charlie Norman

Välkommen till de mångsidiga musikanterna Alice Babs och Charlie Normans värld! Sångerskan Karin Frölen och pianisten Eric Skarby lotsar oss igenom deras liv från första mötet i skivstudion och de tidiga folkparksturnéerna till Swingtime again då de som 70-åringar återigen turnerade ihop. Vi bjuds på jazz, swing, joddling och en fascinerande livsberättelse om två av våra största svenska artister.

På menyn:  Krämig broccolisoppa med ädelostkräm

Soppan serveras kl. 11.30, föreställningen börjar kl. 12.15 och varar ca 45 min.

Soppteater på Helsingborgs stadsteater våren 2013
Tio torsdagar i rad under vårsäsongen kan du njuta av prima underhållning och välsmakande soppa i Stadsteaterns foajé. Soppan, som lagas av restaurang Teaterkatten, är främst gjord på lokalproducerade råvaror. Detsamma gäller inte nödvändigtvis för scenprogrammen. Vi presenterar ett varierat innehåll med såväl teaterns aktuella skådespelare som artister utifrån.

Helsingborgs stadsteater invigdes 1921 och är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Målsättningen är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Teatern sysselsätter ungefär 80 personer per år, varav 8 skådespelare ingår i den fasta ensemblen. Teaterchefer är Anna Novovic, konstnärlig ledare och Max Granström, VD. Storan är en av Europas modernaste scener med plats för upp till 600 besökare. Lillans publikkapacitet uppgår till 150 personer.