Stefan Andersson gästar Helsingborgs stadsteater!

Stefan Andersson gästar Helsingborgs stadsteater!

Den 15 och 27 mars gästar 20-årsjubilerande Stefan Andersson Helsingborgs stadsteater!

- En perfekt plats att spela på. Från min senaste platta, Teaterkungen, kommer jag till exempel att berätta historien om när Gustav den III besökte Helsingborg för att träffa sin blivande fru Sofia Magdalena, berättar Stefan.

Vi får höra stycken ur hans mycket uppskattade föreställningar ”NO. 90 Kleist”, ”Teaterkungen”, ”Skeppsråttan” m fl, som fyllt teaterhusen längs västkusten under många år och gjort succé då de spelats på Carlstens fästning, Livrustkammaren, Ostindiefararen Götheborg och Varbergs fästning. Vi får möta straffångar, Teaterkungen Gustav III, Anckarström, Skeppsgossen, Skeppsråttan och många fler.

Stefan slog igenom 1992 med Catch the moon vilket gav honom en Grammis som ”Årets nykomling”. Nästan 20 år och 10 album senare turnerar Stefan framför allt med sina historiska skådespel No 90 Kleist, Hönsafesten och Teaterkungen.

Den 15 mars kl. 12.15 - Soppteatern ”En resa genom tiden” på Foajéscenen

Från kl. 11.30 serverar Gastronomibutiken soppa och kl. 12.15 börjar underhållningen på Foajéscenen.

Den 27 mars kl. 19.00 - Kvällsföreställningen ”En resa genom tiden” i två akter på Foajéscenen.

Regioner

Helsingborgs stadsteater invigdes 1921 och är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Målsättningen är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Helsingborgs stadsteater är en del av Helsingborg Arena & Scen AB. www.helsingborgsstadsteater.se