Till vänster Peter Östbergh, Fjällchef, mitten Thomas Ringbrant VD, till höger Pontus Lindh Marknadschef

Hemavan är årets skidanläggning 2018

Hemavan vinner pris som årets skidanläggning 2018.

Under SLAO-dagarna i Västerås 17-18 maj tilldelades Hemavan pris som Årets Skidanläggning 2018. Priset delas ut av Sveriges Skidanläggningars Organisation (SLAO) där motiveringen lyder:

Hemavan står för Skidsveriges stora satsning i år och byggt Sveriges nordligaste gondollift. Med nya ägare och en tydlig vision mot 2025 lockar de både entusiaster och celebriteter samtidigt som de bibehåller en personlig prägel och integrerar utveckling tillsammans med byn på ett smakfullt sätt. Den positiva responsen låter inte vänta på sig och det är med stolthet som deras gäster rekommenderar andra snöälskare att besöka destinationen.

Thomas Ringbrant VD för Hemavan Alpint AB säger så här om att numera kunna titulera sig Årets Skidanläggning.

- Jag är glad och stolt över att vi tilldelas priset som årets skidanläggning 2018. Det är många jag vill tacka och då främst vår fantastiska ägare, vår duktiga personal, våra gäster och givetvis även SLAO´s jury som ger oss detta fina pris.

Hemavan Alpint AB omfattar fjällanläggningen i Hemavan. Vår vision är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och längdspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på skidshopar och restauranger. Säsongen 2016-2017  noterades 191 000 skiddagar i Hemavan Tärnaby.