Stora mängder snö öppnar liftar i Hemavan Tärnaby

Stora mängder snö öppnar liftar i Hemavan Tärnaby

Medan stora delar av Sverige ser ut att få fira en grön jul kan man i Hemavan Tärnaby glädjas åt otroliga mängder snö och en garanterat vit jul då det just nu ligger drygt 70 centimeter natursnö i området.

-  Tack vare den stora mängd natursnö som kommit kan vi nu öppna hela Hemavans skidområde redan till jul. Alla liftar med reservation för Kungsliften öppnade idag (fredag) och till julafton räknar vi med att även Kungsliften är igång. Detta säger Niklas Ottosson, Fjällchef på Strömma Fjäll
& Aktivitet.

Även i Tärnaby är fler liftar igång under jullovet då fyra av fem liftar beräknas vara igång från och med annandag jul. Läs mer om liftarnas öppettider och vad som är aktuellt i Hemavan Tärnaby på:  www.hemavantarnaby.nu

För mer information kontakta:

Niklas Ottosson, Fjällchef Strömma Fjäll & Aktivitet
E-post: niklas.ottosson@stromma.se

Pontus Lindh, Marknadsansvarig Strömma Fjäll & Aktivitet
E-post: pontus.lindh@stromma.se

Regioner

Hemavan Alpint AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan och Tärnaby. Vår vision är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och längdspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. Säsongen 2013-2014  tog anläggningarna emot cirka 169 000 gäster.

Mer information finns på www.hemavantarnaby.nu.

Pontus Lindh

Presskontakt Marknadschef - Hemavan Alpint AB +46(0)70-894 76 60

Norrlands skidort

Hemavan Alpint AB omfattar fjällanläggningen i Hemavan. Vår vision är att vara Nordens mest hållbara och lätttillgängliga fjällort året om. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och längdspår, logiförmedling, skiduthyrning, skidskola, restauranger samt evenemang ute och inne.

Mer information finns på www.hemavan.nu

Hemavan Alpint AB
Centrumvägen 1